شکوری

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدن اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عامل رسیدن به توسعه پایدار صادرات است که به اقتصاد کمک می کند از سیاستگذاری های شتابزده دولت انتقاد کرد.

به گزارش ایراسین - بهرام شکوری در همایش تخصصی عبور از بحران در حوزه صنایع متالورژی و فولاد و زنجیره تامین که با حضور جمعی از نخبگان صنعت فولاد برگزار شد بیان کرد: در افق ۱۴۰۴ با تولید ۸۰ درصد ظرفیت فولاد معادل ۴۴ میلیون تن دغدغه ای برای تامین سنگ آهن وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم سنگ آهن و سایر محصولات صادر شود دولت میبایست توازن در زنجیره فولاد ایجاد نماید تا مازاد برای زنجیره متصور شود.

شکوری افزود:در حال حاضر مصرف سرانه فولاد در ایران حدود 273 کیلوگرم است و این در حالی است که میانگین مصرف سرانه جهانی فولاد 300 کیلوگرم است.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدن اتاق بازرگانی با اعلام اینکه بر اساس آخرین گزارش طرح جامع فولاد تا پایان سال 97 ، مجموع ظرفیت های فولاد فعال و در دست اجرا و قابل تحقق به اضافه مازاد برابر با 133 میلیون است گفت: تولید فولاد خام کشور در سال 97، حدود 25 میلیون تن بوده و ظرفیت تولید فولاد خام کشور تا انتهای سال 97 حدود 5/34 میلیون تن بوده است .

شکوری افزود:بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری افق چشم انداز تولید فولاد کشور در سال 1404 دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد خام تبیین شده است.

وی با اشاره به موضوع صادرات و مبادلات ارزی و اهمیت تنگناهای صادرات و مبادلات ارزی در صنعت فولاد و متالورژی اظهار داشت: صادرات از حاشیه خلیج فارس تولید 44 میلیون تن فولاد خام در افق 1404 با پیش بینی مصرف داخلی 3/26 میلیون تن و صادرات 7/17 تن هدفمندی توسعه تولید فولاد در مناطق مستعد صادرات است.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدن اتاق بازرگانی تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌های شتاب‌زده، بخشنامه های آنی دولت پا به پای اثرات ناشی از تحریم بر مشکلات فعالان بخش معدن سایه افکنده است و زنجیره تولید فولاد را با مشکل مواجه خواهد کرد، با توجه به اینکه مهمترین چالش امروز ما تکمیل زنجیره تامین در افق تولید فولاد در سال 1404 است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =