• ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
  • کد خبر: 3446
  • readingTime: ۳ دقیقه
امداد و نجات

کارگاه ملی امداد و نجات ویژه اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان کشور به میزبانی اصفهان پایان یافت.

به گزارش ایراسین، کارگاه ملی امداد و نجات ویژه اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان کشور که به مدت سه روز به میزبانی اصفهان برگزار شد ظهر امروز دوشنبه در سالن اجتماعات بهارستان اصفهان به پایان رسید. در مراسم اختتامیه این کارگاه، سید محسن سجاد مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، محمد سلطان حسینی و رامین نعیمی مدیر و معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، نورالله پاشا مدیرکل نظارت و ارزیابی تشکل های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران اصفهان، محسن مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان و دیگر مسئولین حضور داشتند.

منصور شیشه‌فروش در اختتامیه کارگاه ملی امداد و نجات ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان تشکر می‌کنم که این ابتکار را به خرج داد و کارگاه ملی امداد و نجات را برگزار کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: کشور ایران در ۲ کمربند زلزله‌خیز آلپ هیمالیا و خشکی و نیمه خشکی جهان قرار دارد، زلزله‌های زیادی که تاکنون داشته‌ایم نمودی از این موضوع است، همچنین تغییرات اقلیمی زیادی را پشت سر می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه آموزش برای کنترل حوادث انجام داده شده، گفت: می‌خواهیم بعد از رخ دادن حوادث با کم‌ترین اثرات آن‌ها را کنترل کنیم؛ جوانان حاضر در این دوره در استان خود تشکلی ایجاد ‌کنند تا در کنار مسؤولان در مواقع حوادث برای پیشگیری و کنترل حوادث اقدامات لازم را انجام دهند.

شیشه‌فروش با اشاره به حوادث اخیر در غرب کشور عنوان داشت: حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب توسط مدیریت بحران اصفهان بازسازی شد و در حال بازسازی ۴ هزار واحد مسکونی در لرستان هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان این‌که کشور ما در استاندارهای جهانی در کنترل حوادث موفق عمل کرده، گفت: امداد و نجات زمانی مؤثر است که امدادگران با آرامش حوادث را کنترل کنند و خودشان دچار آسیب و حادثه نشوند.

وی همچنین یادآور شد: آمادگی قبل از بحران، حضور منسجم و با ثبات و با برنامه عمل کردن ۳ کلید طلایی در مدیریت بحران هستند.

شیشه‌فروش در پایان خاطرنشان کرد: در مراحل امداد نجات باید سلسله مراتب را رعایت کنیم، منت بر کسی نگذاریم و برای استفاده از راه‌های دیگر انعطاف داشته باشیم.

پس از صحبت های مدیرکل مدیریت بحران اصفهان، محسن سجاد نیز اظهار داشت: امیدوارم این کارگاه آموزشی مفید بوده باشد، مسائل اجتماعی باید با پیوست فرهنگی پیش برود، مقدمه هر تلاش و کوششی کار فرهنگی است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: در این دولت تشکل‌های مردمی به رشد و بلوغ مطلوب رسیده است؛ حدود ۲۰۰ سازمان مردم نهاد در اصفهان داریم که در حوزه ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند و در بین ۵ استان برتر کشور هستند.

وی همچنین بیان داشت: اصفهان همیشه در بحران‌های کشور پیش‌قدم بوده است و در سیل اخیر در برخی مناطق کشور نیز به وظیفه انسانی خودش عمل کردیم.

سجاد در پایان یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد باید آموزش را در سرلوحه کار قرار دهند زیرا آموزش کم‌هزینه است، هرچقدر سطح سواد مردم بالا برود، موفقیت‌های مختلفی در بر دارد.

محسن مومنی مدیر عامل جمعیت هلال احمر اصفهان ادامه داد: کمک به همنوعان در زمان استیصال کار خیر بزرگی است و این اقدام باید با آموزش و مهارت همراه باشد تا بتوان بهترین خدمت را انجام داد.

وی افزود: امیدواریم در پایان این دوره به اهداف مدنظر رسیده باشیم و آمادگی خودمان را برای مواقع اضطراری حفظ کنیم.

مومنی در ادامه تصریح کرد: خود مردم آسیب‌دیده اولین اقدامات را در بحران‌ها انجام می‌دهند و اگر آموزش‌دیده باشند، می‌تواند در کنترل بحران بسیار مؤثر باشد.

وی در پایان گفت:  ایجاد سرپناه، تأمین تغذیه و کمک‌رسانی به مردم‌ در بخش امداد قرار دارد؛ در مواقع بحران همه دوست دارند کمک کنند اما باید در زمان مناسب و به صورت صحیح اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =