• ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 3445
  • readingTime: ۱ دقیقه
شمشیربازان

دومین دوره المپیاد استعداد های برتر شمشیربازی دختران ایران از امروز دوشنبه در اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایراسین، دومین دوره المپیاد استعداد های برتر شمشیربازی دختران ایران از صبح دوشنبه به میزبانی آکادمی شمشیربازی زنده یاد روزبه سرهنگ پور اصفهان آغاز شد، در مراسم افتتاحیه این رقابت ها محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، شهناز کرود نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی، فرهاد رضایی رئیس هیات شمشیربازی استان اصفهان و دیگر مسئولین حضور داشتند، در ابتدا مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به تیم های میهمان خیرمقدم گفت و روز های خوشی را برای آنها در شهر زاینده رود آرزو کرد.

در ادامه نسرین شاکری فرد مسئول امور هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ضمن خیر مقدم به حضار اظهار داشت: خوشبختانه سعادت میزبانی نخبگان شمشیربازی دختران در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر ورزش ایران به اصفهان واگذار شده است و امیدواریم میزبان خوبی برای شرکت کنندگان عزیز باشیم.

وی ادامه داد: شمشیر از اختراعات اولیه بشر بوده که نقش مهمی در وقایع تاریخ بشریت داشته است، به مرور زمان و پیشرفت علم، شمشیر جای خود را به سلاح های گرم داد و این وسیله جنگ تنها در تشریفات کارایی پیدا کرد.

نسرین شاکری فرد تصریح کرد: ولی به دلیل حس سلحشوری و میل باطنی جوانان باعث شد که شمشیر جزء رشته های ورزشی باقی بماند و چه بسا المپیکی شود و اکنون شمشیربازان در رشته های سابر، اپه و فلوره با هم به رقابت می پردازند.

مسئول امور هماهنگی بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به ویژگی های ورزشکاران شمشیرباز اشاره کرد و اظهار داشت: از شاخص های اخلاقی ورزشکاران این رشته می توان به شجاعت و حس و روحیه سلحشوری اشاره کرد.

وی در پایان برای شرکت کنندگان در دومین دوره المپیاد استعداد های برتر شمشیربازی دختران ایران آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون نمود.

گفتنی است، برای   این رقابت ها ۷۳  ورزشکار از ۱۷ استان کشور در رقابت های اپه،  ۵۴ سابریست از ۱۳ استان کشور  و ۵۰ فلوریست از ۱۲ استان کشور به مصاف یکدیگر می روند. رقابتهای استعداد های برتر در بخش دختران در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (۴، ۵ و ۶ شهریورماه) برگزار میگردد. دومین دوره المپیاد استعداد های برتر شمشیربازی پسران ایران نیز از روز پنجشنبه هفتم شهریورماه به مدت سه روز در آکادمی شمشیربازی زنده یاد روزبه سرهنگ پور اصفهان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =