غریب پور

خداداد غریب پور گفت: طرح های تحقیقاتی نیاز محور شده اند و قرار بر این است که نیازهای فعلی و آینده این حوزه را در اموری همچون فرآیند تولید، کاهش مصارف انرژی و ... برطرف سازند. علاوه بر این 10 تفاهمنامه با شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی امضا کرده ایم و با مشارکت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت بر روی کاهش یا رفع نیازهای "دانش" در این بخش هستیم.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با کارشناسان ایمیدرو، با اشاره به ایفای نقش اجتماعی این سازمان گفت:در واقعه سیل ابتدای امسال،‌ شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی با مدیریت ایمیدرو، مبلغ 100 میلیارد تومان در اختیار مناطق سیل زده قرار دادند.این امر نشان داد ایفای نقش مسوولیت اجتماعی همراه با برنامه های تولید، توسعه و توانمندسازی انجام می شود و یکی از ارکان اصلی برنامه های ایمیدرو به شمار می آید.

غریب پور با اشاره به برگزاری مجامع سالانه شرکت ها گفت: امسال بخش قابل توجهی از سود شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی به امور توسعه اختصاص یافت که این امر یکی از سیاست های ایمیدرو بود که به نیکی مدیریت شد. امروزه با سود انباشته در شرکت ها مواجه هستیم که چنین امری تامین منابع مالی برای اجرای طرح ها، تهیه مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز را قوت بخشیده است.

وی در ادامه گفت: طی روزهای آینده نشستی برای تعیین تکلیف پروژه شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی از جمله فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و همچنین سنگ اهن چادرملو و گل گهر ‌برگزار می شود تا مسیرهای تامین مالی پروژه ها شفاف تر شود. در این جلسه قرار است مشخص شود که سود انباشته شرکت ها صرف کدام طرح ها شود.

غریب پور در ادامه افزود: پیش از این برخی از شرکت های حوزه فولاد و آلومینیوم در مقاطعی، با کمبود مواد اولیه مواجه بودند اما با برگزاری جلسات چند جانبه، این مشکل برطرف شده و این نشست ها همچنان ادامه خواهد داشت.

رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن اشاره به نقش فولاد مبارکه در تامین مواد اولیه در پروژه سنگان، گفت: ‌بخشی از این تامین مواد اولیه از طریق واگذاری شرکت های مستقر در سنگان به شرکت های فولادی ایجاد شده است.

غریب پور در ادامه به توانمندسازی شرکت های معدنی اشاره کرد و گفت: به تازگی با همکاری دانشگاه امیر کبیر و مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی، محلی در اختیار استارت آپ های معدنی قرار داده شده است. هدف از این اقدام تقویت شرکت های دانش بنیان معدنی است.

وی در ادامه گفت: 170 طرح تحقیقاتی شناسایی که از این تعداد 27 پروژه انتخاب و به دانشگاه های صنعتی امیر کبیر، تهران و صنعتی شریف واگذار شد. طرح های تحقیقاتی نیاز محور شده اند و قرار بر این است که نیازهای فعلی و آینده این حوزه را در اموری همچون فرایند تولید، کاهش مصارف انرژی و ... برطرف سازند.

غریب پور در پایان گفت: علاوه بر این 10 تفاهمنامه با شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی امضا کرده ایم و با مشارکت جهاد دانشگاهی در حال فعالیت بر روی کاهش یا رفع نیازهای "دانش" در این بخش هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =