• ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
  • کد خبر: 3421
  • readingTime: ۲ دقیقه
انجمن فولاد

اعضا انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مراتب تشکر خود را از بخشنامه اخیر و تصمیم وزارت صمت، طی امضای طوماری حضور ۳۵ نفر از اعضای انجمن از رسته نورد که بیش از ۷۵ درصد ظرفیت تولید را به خود اختصاص داده اند، به معاونت امور معدن و صنایع معدنی وزارتخانه تقدیم کردند.

به گزارش ایراسین، صبح شنبه 2 شهریور98 جلسه اعضای هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با جمعی از نوردکاران در انجمن فولاد برگزار شد. بهادر احرامیان نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره این جلسه گفت: در این جلسه در مورد تصمیم اخیر معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییر سیاست صادرات، گفتگو شد و موضع انجمن تولیدکنندگان فولاد اعلام شد.

احرامیان ضمن اشاره به جلسه چند روز گذشته با قائم مقام وزیر صمت و معاون امور معادن وزارت صمت گفت: با توجه به تصمیم اخیر وزارت صمت که عرضه محصولات فولادی را به داخل پیش شرط اعطای مجوز صادرات نداسته است، شرکت های نوردی این اقدام را مثبت ارزیابی کردند و مراتب تشکر خود را از وزارت صمت اعلام کردند. 

وی با اشاره به جلسه چند روز گذشته با مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت و جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، گفت: در آن جلسه توافق خوبی برای حمایت از نوردکاران کشور حاصل شد و با توجه به مشکلاتی که شرکت های نوردی برای عرضه در بورس دارند و نیز با توجه به بسته پیشنهادی انجمن فولاد برای تنظیم بازار فولاد با رویکرد توسعه صادرات، مقرر شد مقررات کف عرضه صرفا برای آن دسته از واحدهای نوردی لحاظ شود که از بورس کالا خرید شمش داشته اند.

نایب رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران ضمن اشاره به امضاء طومار تشکر توسط نوردکاران و ارسال به وزارت صمت، گفت: با توجه به اینکه تولید دو برابر نیاز داخل است، برای آنکه صنعت فولاد بتواند به کار خود ادامه دهد، حجم زیادی از محصولات بایستی صادر شود. لذا اعضا مراتب تشکر خود را از بخشنامه اخیر و تصمیم وزارت صمت طی امضای طوماری اعلام داشتند. این طومار با حضور ۳۵ نفر از اعضای انجمن از رسته نورد که بیش از ۷۵ درصد ظرفیت تولید را به خود اختصاص داده اند، امضا و تهیه شده و به معاونت امور معدن و صنایع معدنی وزارتخانه تقدیم خواهد شد.

احرامیان گفت: انجمن فولاد قبلا از وزارت صمت خواسته بود به منظور توسعه صادرات فولاد، اعطای مجوز صادرات را به عرضه داخلی گره نزند که خوشبختانه با مصوبه اخیر، پیشنهاد انجمن فولاد در خصوص شرکت های نوردی پذیرفته شده و وزارت صمت در مورد شرکت های نوردی که از بورس کالا شمش خریداری نکرده اند، صادرات را به رعایت کف عرضه گره نخواهد زد که این خبر بسیار خوبی برای نوردکاران بوده و آنها قادر به ادامه روند صادرات خود در ماه های آینده خواهد بود.

وی در انتهای گفتگو گفت: انجمن و شرکت های نوردی معتقد هستند از آنجا که عرضه داخل بسیار بیشتر از نیاز داخلی است لذا نیازی به این میزان بالای مداخله در تنظیم و سرکوب قیمت ها وجود ندارد و قوانین عرضه و تقاضا به خوبی تعیین کننده نرخ ها خواهد بود. کما اینکه قبل از التهابات ارزی، قیمت مقاطع طویل در بازار ایران ارزان تر از سایر نقاط دنیا بود و اکنون نیز که شرایط اقتصادی ثبات پیدا کرده، هیچگونه نگرانی از بابت تنظیم بازار داخل نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است، براساس بخشنامه قبلی سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، صادرات محصولات نوردی بدون در نظر گرفتن شرایط عرضه در بورس کالا تا پایان مرداد ماه تمدید شده بود که با این اوصاف از پایان مرداد ماه به بعد تنها شرکت هایی که از بورس کالا شمش خریداری نکرده اند نگرانی از بابت توقف صادراتشان به دلیل عدم عرضه در بورس کالا نخواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =