مسعود خوانساری

مسعود خوانساری گفت: یک شورای راهبردی متشکل از دانشگاه و اتاق بازرگانی مدرسه کسب و کار را هدایت می‌کند تا بتوانیم با تلفیق مهارت و دانش، مدیران بین‌المللی تربیت کنیم.

به گزارش ایراسین، در حاشیه نشست امضا تفاهم نامه مدرسه مشترک کسب و کار بین اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر ضرورت تقویت دانش و مهارت مدیریت در کشور گفت: تاسیس مدرسه کسب و کار تلاشی برای جبران این عقب ماندگی است و با استفاده از دانش دانشگاهیان و مهارت و تجربه اعضای اتاق بازرگانی امیدوار هستیم بتوانیم این خلاء را از بین ببریم.
خوانساری در ادامه گفت:  ما برای اینکه به اقتصاد جهانی بپوندیم و این امر دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد نیازمند آن هستیم که به علم مدرن و دانش مدیریت جدید دست پیدا کنیم و دانش خود را به روز کنیم زیرا با شرایط فعلی نمی‌توانیم وارد اقتصاد جهانی شویم.
وی گفت: اتاق بازرگانی تهران به دنبال آن است که از تجربیات استادان معتبر داخلی و خارجی استفاده کند و همچنین در تاسیس این مدرسه تاکید داریم که مستقل از دانشگاه باشد تا گرفتار بحث های اداری و بروکراتیک دولتی نشود.
خوانساری با اشاره به استقلال این مدرسه از دانشگاه گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور عدم انباشت تجربه مدیریتی است. به این معنا که هر مسئول و دولتی طرح خود را اجرا می کند و وقتی آن مسئول و یا دولت عوض می شود همه اقدامات قبلی نادیده گرفته می شود و از صفر اقدامات را شروع می کنند. در حالی که هر مسئولی باید آجری بر آجر ساخته شده توسط مسئول قبلی بگذارد تا کارها پیش برود. در مدرسه کسب و کار تلاش می کنیم این انباشت تجربه و تاریخی صورت بگیرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه یک شورای راهبردی متشکل از دانشگاه و اتاق بازرگانی مدرسه را هدایت می‌کند تصریح کرد: با تلفیق مهارت و دانش می خواهیم مدیران بین‌المللی تربیت کنیم و این با توجه به نبوغ دانشجویان ایرانی دور از دسترس نیست و اگر امروز این مدیران را نداریم بخاطر کم کاری هایی است که صورت گرفته است.
خوانساری یکی از مشکلات کشور را  کارشناسی نبودن برخی تصمیمات بیان کرد و افزود: این مشکل باعث می شود که تصمیمات و قوانین در مدت اندک تغییر کند و فضای کسب و کار را مبهم کنند در حالی که اگر تصمیمات از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشند این اتفاقات نمی افتد. یکی از اهداف اصلی ارتباط گرفتن اتاق بازرگانی تهران با دانشگاه ها برای دوری از این معضل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =