فروتنی

مشاور معاون امور صنایع وزیر صمت گفت: جلوگیری از خام فروشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که دولت با تمام امکانات برای تحقق این سیاست ها تلاش می کند. ما باید با یک سیاست مرحله ای، ارزش افزوده از مواد خام و منابع معدنی و صادرات آن را افزایش دهیم. 

کیومرث فروتنی مشاور معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایراسین در پاسخ به این سوال که در زمینه شعار سال چه اقدامات موثری در بخش صنعت انجام شده است، گفت: رهبری در دیدار با ائمه جمعه فرمودند: حرکتی در زمینه رونق تولید در کشور شروع شده که لازم است مصادیق این جریان امید بخش بیان شود.
وی در ادامه گفت: دولت و مجلس باید اقدامات هماهنگ را برای ایجاد هم افزایی در رونق تولید و حل مشکلات تولید انجام دهند.

مشاور معاون امور صنایع وزیر صمت با اشاره به نقش قوای سه گانه در تحقق اهداف رونق تولید گفت: با وجود برخی مشکلات اما حرکت های خوبی انجام شده است. موجی در جامعه ایجاد شده که اگر همه ارکان هم اقدامات چشمگیری انجام نداده باشند اما اعتقاد و بیان آن را دارند و البته برخی دستگاه ها هم اقدامات کامل تری انجام داده اند.
وی گفت: در کشور مشکلات ساختاری وجود دارد. رفع مشکلات بخش تولید نیازمند اصلاح در مولفه های اصلی اقتصاد کلان است.
فروتنی در ادامه گفتگو تصریح کرد: با وجود مشکلات فعلی اما مجموعه حکومت اقدامات جهت دار و هدفمندی را در راستای کاهش مشکلات بخش تولید آغاز کرده و این اقدامات می تواند امید بخش باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمینه مواد معدنی کماکان خام فروشی وجود دارد و چه برنامه ای برای کاهش این چالش دارید، گفت: جلوگیری از خام فروشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است که دولت با تمام امکانات برای تحقق این سیاست ها تلاش می کند.

مشاور معاون امور صنایع وزیر صمت در پایان گفت: ما باید با یک سیاست مرحله ای، ارزش افزوده از مواد خام و منابع معدنی و صادرات آن را افزایش دهیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =