معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: مهم ترین هدف این سازمان پس از اکتشافات فراوری این مواد برای استفاده بهینه از معادن و جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش ایراسین، داریوش اسماعیلی با اشاره به وجود دو معدن طلا کشور در آذربایجان غربی اظهار داشت: این استان با داشتن دو معدن طلای زره شوران و آق دره تکاب و معادن سنگ های زینتی در یکی از سرآمدهای کشور بوده و همواره موردتوجه این سازمان است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های این سازمان جذب سرمایه گذار است، گفت: هم اکنون مجموع سرمایه گذاری در بخش معادن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که البته این میزان قابلیت افزایش ۴ برابر را دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه اکتشافات مواد معدنی در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: مهم ترین هدف این سازمان پس از اکتشافات فراوری این مواد برای استفاده بهینه از معادن و جلوگیری از خام فروشی است.
وی با بیان اینکه تحریم ها کمترین اثر را در معادن داشتند، گفت: برای این کار سرمایه گذاری بر روی معادن یکی از بهترین گزینه های دولت برای پیشرفت کشور است و اکنون ایران در زمینه تبدیل سنگ آهن به شمش آهن، ورق و میلگرد به پیشرفت های بسیاری دست یافته است.
اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد معادن کشور از نوع معادن کوچک هستند، تصریح کرد: بیش از ۸۵ درصد اشتغال در معادن کشور نیز مربوط به همین معادن کوچک است و این معادن نیز در کنار معادن دیگر از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
وی با اشاره به برگزاری ۶۰۰ دوره آموزشی برای افراد مشغول در بخش معادن افزود: از این ۶۰۰ دوره ۹۰ دوره مربوط به رانندگان معادن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =