فروغی

رئیس امور فرهنگی و مسئول برگزارکننده سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم فولادمبارکه گفت: همایش بزرگ و کم نظیر مسابقات قرآنی در فولادمبارکه با تنوع رشته ها و رده های سنی به صورت سالانه و باشکوه برگزار می شود.

 به گزارش ایراسین، فروغی مسئول برگزارکننده مسابقات در خصوص ماهیت برگزاری این دوره اینطور اظهار کرد: سی و یکمین دوره مسابقات قرآن و معارف شرکت فولادمبارکه اصفهان در مرکز اردوگاه شهید بهشتی شهر ابریشم در حال برگزاری است.
وی افزود: این مسابقات در دو مرحله برگزار شد در مرحله اول 6 هزار و 542 نفر از پرسنل، خانواده ها و پیمانکاران داخلی شرکت فولاد با هم به رقابت پرداختند که در تیرماه به صورت اینترنتی و صوتی برگزار شد.
مسئول برگزاری مسابقات قرآنی تصریح کرد: از بین شرکت کنندگان 5 هزار و 285 نفر به مرحله نهایی رسیده که امروز در این محل باهم به رقابت می پردازند. 
وی ادامه داد: این مسابقات در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در رشته های حفظ، ترتیل، قرائت، اذان و معارف تا عصر امروز برقرار است.
فروغی با بیان اینکه گروه حفظ، شامل جزء اول، سه جزء اول،10 جزء اول و حفظ جزء 30 بوده و در رشته های حفظ به صورت ارسال فایل صوتی بوده که در آن 506 نفر به مرحله نهایی یا دوم راه یافتند، ادامه داد: منبع کتب رشته های معارف برای نوجوانان کتاب داستان پیامبران و برای جوانان کتاب کوله پشتی زندگی که برداشتی از80 حدیث نبوی است.

وی با اشاره به اینکه منبع مسابقات معارف در چهار سطح بوده که یکی کتاب سیره اخلاقی رفتاری پیامبر و دیگری چگونه یک نماز خوب بخوانیم می باشد، گفت: همچنین کتاب قایق مهربانی شامل بایدهای زندگی مشترک و در سطح چهار نیز جلد یک تفسیر نمونه است.

مسئول برگزارکننده مسابقات ادامه داد: همچنین تعداد نفرات شرکت کننده در این قسمت 2 هزار و 599 نفر از برادران و 2 هزار و 686 نفر از خواهران است.
وی با اشاره به اینکه جمع کل داوطلبان آزمون کتبی 4 هزار و 779 نفر در دوره معارف و دو رشته کتبی و شفاهی برگزار میشود، تصریح کرد: در دوره  شفاهی 506 نفر شرکت کننده داریم.
فروغی با بیان اینکه در کنار برگزاری این مسابقات فرهنگی قرآنی شرکت فولاد برای خانواده های شرکت کنندگان برنامه های جنبی اجرا می‌کند، افزود: این برنامه ها شامل گروه مهد کودک و جنگ قرآنی برای کودکان و بزرگسالان، غرفه فرهنگی برای امور فرهنگی، مشاوره پزشکی و ایستگاه سلامتی، میز مشاوره مذهبی و پاسخگویی به سولات دینی و اپلیکیشن فرهنگی خانوادگی و برپایی غرفه فروش خیریه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =