همایش تشکل ها

بهرام شکوری، رئیس انجمن مس گفت: برخی مسئولان ناگهان بدون هیچ هماهنگی سیاستی را ابلاغ می‌کنند که سرمایه و پیگیری‌های طولانی‌مدت سرمایه‌گذاران را نقش بر آب می‌کند و متاسفانه در این حوزه هیچ مشورتی از بخش خصوصی و تشکل‌ها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایراسین، محمدرضا انصاری نایب رییس اتاق ایران و رییس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز که در همایش ملی تشکل ها، از وی با عنوان پیشکسوت تشکل‌های اقتصادی تقدیر به عمل آمد، در سخنانی تشکل‌ها را پل ارتباطی میان فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیران دانست و گفت: دولت با بهره‌گیری از نظرات تحلیل شده از سوی تشکل‌ها این فرصت را دارد تا به حل مشکلات پرداخته و عملکرد بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش تشکل‌ها در اتاق بازرگانی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، بیش از ۲۰۰ تشکل رتبه‌بندی شدند و جایگاه‌شان مشخص شده است. در گام بعدی اتاق ایران در نظر دارد تا نقش تشکل‌ها را به‌ واسطه اهمیتی که در فضای اقتصادی و همچنین اشتغال دارند، شناسایی کند.

در ادامه علیرضا نبی، دبیرکل و عضو هیت مدیره انجمن دارندگان نشان استاندارد نیز که به عنوان دیگر نماینده تشکل‌ها به سخنرانی پرداخت، بر ضرورت واگذاری امور از سوی دولت به بخش خصوصی تاکید و خواهان بهره‌مندی از ظرفیت‌های تشکل‌های بخش خصوصی شد.

همچنین بهرام شکوری رییس انجمن مس نیز با اشاره به صدور بخشنامه‌های اخیر در خصوص صادرات مواد معدنی خواستار تغییر رویه دولت شد و گفت: برخی مسئولان ناگهان بدون هیچ هماهنگی سیاستی را ابلاغ می‌کنند که سرمایه و پیگیری‌های طولانی‌مدت سرمایه‌گذاران را نقش بر آب می‌کند. و متاسفانه در این حوزه هیچ مشورتی از بخش خصوصی و تشکل‌ها صورت نمی‌گیرد.

در پایان این همایش، از محمدرضا انصاری رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، علی شمس اردکانی رئیس انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی و راه‌سازی و عباسعلی قصائی رئیس انجمن صنایع چینی ایران به عنوان پیشکسوتان حوزه تشکل ها و از پنج اتاق تهران، همدان، اصفهان، مشهد و کرمان به ترتیب به عنوان اتاق‌های پیشرو در حوزه تشکل‌گرایی، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =