علیرضا اشرف

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین شروط تحقق توسعه پایدار، بهره‌مندی از ظرفیت‎‌های تشکل‌های اقتصادی است. چراکه با ورود تشکل‌های بخش خصوصی به اجرای سیاست‌های تجاری و تولیدی قطعاً جلوی شکست این سیاست‌ها گرفته خواهد شد.

به گزارش ایراسین، دومین همایش ملی «تشکل‌های اقتصادی، راهبران توسعه» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی ایران، محمدرضا انصاری نایب رییس اتاق ایران، جمعی از وزرای دولت و جمعی از اعضای تشکل‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.

در این همایش گفت‌وگوی مردان بخش‌خصوصی و دولتمردان پیرامون اهمیت تشکل‌گرایی در اقتصاد امروز کشور، به پشت تریبون کشیده شد و دو طرف نقدها و گلایه‌های خود را ابراز کردند و فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی یک‌بار دیگر دولتمردان را به مشورت‌گیری از تشکل‌ها در تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها دعوت و توصیه کردند.

علیرضا اشرف دبیر کل اتاق ایران به‌ عنوان اولین سخنران این همایش، ضمن خوشامدگویی به حاضران با تأکید بر این نکته که تشکل‌ها به‌ عنوان نهادهای مدنی نقش مهمی در توسعه کسب‌وکارها دارند، گفت: یکی از مهم‌ترین شروط تحقق توسعه پایدار، بهره‌مندی از ظرفیت‎‌های تشکل‌های اقتصادی است. چراکه با ورود تشکل‌های بخش خصوصی به اجرای سیاست‌های تجاری و تولیدی قطعاً جلوی شکست این سیاست‌ها گرفته خواهد شد.

اشرف در ادامه با انتقاد از اصلاح تصمیم گیری ها بعد از اجرا و عدم پیشگیری در تصمیمات دولتی، گفت: بخش خصوصی به‌ واسطه ارتباط مستقیمی که با جامعه تولیدی و همچنین کارشناسان دارد، شفاف‌ترین اطلاعات را به دولت ارایه می‌کند؛ به شرط اینکه این اطلاعات در مواقع بحرانی مورد توجه قرار گیرد؛ اما متأسفانه یکی از ضعف‌های اساسی این است که معمولاً بعد از تصمیم‌گیری به دنبال اصلاح برمی‌آییم.

دبیر کل اتاق ایران با تأکید بر این موضوع که تشکل‌های بخش خصوصی بیش از دولت قدرت پیش‌بینی مسائل کلان اقتصادی را دارند، خاطرنشان کرد: ضروری است همانطور که قانون گذار جایگاه تشکل‌ها را تعریف کرده و آنها را به رسمیت شناخته است، نقش آن‌ها را در نظرات و اجرای تصمیمات نیز مورد توجه قرار دهد. چراکه ما باید در عرصه تصمیم‌گیری ها نیز حضور داشته باشیم و از ما نظرخواهی شود.

ضرورت مشارکت تشکل‌های اقتصادی، جلوگیری از موازی‌سازی تشکل‌ها و گسترش نقش تشکل‌ها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصلی‌ترین خواسته‌هایی است که به اعتقاد دبیرکل اتاق ایران انتظار می رود با همراهی دولت و اتاق ایران امکان دست‌یابی به آنها فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =