غریب پور

ایمیدرو تاکنون با کمک بخش خصوصی ۱۴ میلیارد دلار سرمایه در معدن و صنایع معدنی جذب کرده و تا افق ۱۴۰۴ نیز ۱۶ میلیارد دلار سرمایه جدید جذب خواهد کرد.

به گزارش ایراسین، آیین نکوداشت روز خبرنگار با حضور خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، معاونین و اصحاب رسانه در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برگزار شد.  

در این نشست خداداد غریب پور ضمن تبریک این روز به اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: ایمیدرو این باور را دارد که موفقیت هایی که بدست آورده در کنار دست اندرکاران این عرصه، اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز سهیم بوده اند.

وی با تشریح فعالیت های اکتشافی ایمیدرو گفت: وسعت اکتشاف معادن توسط ایمیدرو با برنامه جدیدی که به تایید رسیده، به مرز ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع خواهد رسید. برنامه جدید اجرای اکتشاف ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع به تایید وزیر صنعت رسیده و به زودی اجرای آن آغاز می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های این سازمان برای رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴، گفت:  ایمیدرو تاکنون با کمک بخش خصوصی ۱۴ میلیارد دلار سرمایه در معدن و صنایع معدنی جذب کرده و تا افق ۱۴۰۴ نیز ۱۶ میلیارد دلار سرمایه جدید جذب خواهد کرد. امروزه برای احیای معادن کوچک، کمیته های اجرایی در استان ها ایجاد شده است.

غریب پور با اشاره به جایگاه ایمیدرو در نقشه راه معدن و صنایع معدنی افزود: در نقشه راه معدن ۷۲ راهبرد مشخص شده که ایمیدرو مسوول ۳۳ راهبردها یعنی معادل ۴۶درصد آن است. برای این ۳۳ راهبرد ۱۴۵ هدف تعیین کرده ایم و بیش از ۳۰درصد هم پیشرفت حاصل شده است.

وی در ادامه با تقدیر از نقش فولاد مبارکه در اجرای واحد جدید گندله سازی در سنگان، تصریح کرد: پیش بینی شده امسال افزون بر ۳.۵ میلیارد دلار پروژه معدنی و صنایع معدنی افتتاح شود و از جمله برنامه‌های افتتاحی امسال، کارخانه احیای مستقیم بافت و واحد جدید گندله سازی در سنگان است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه این نشست گفت: طی ۴ ماهه نخست امسال، ۲۰ شرکت بزرگ معدنی ۲۷ درصد فروش بورس (۴۷ هزار میلیارد تومان) را به خود اختصاص دادند به همین دلیل ما در مجامع تلاش کرده ایم در پروژه های مشخصی، افزایش سرمایه دهیم تا این پروژه ها با ظرفیت عظیم شرکت های بزرگ پیش رود.

وی افزود: در حالی که با تشدید تحریم ها، ‌ زمانی نگران حفظ تولید بودیم امروز با رشد تولید روبرو هستیم.

غریب پور با تاکید بر نقش دانشگاه های کشور در گسترش فعالیت های معدنی و صنعت فولاد، گفت: با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، ۱۷۰ نیاز آموزشی از شرکت های ایمیدرو شناسایی و ۲۷ مورد را به پروژه آموزشی تبدیل کردیم.

وی افزود: تحقیقات و ساخت داخل، نیاز محور شده است و بین سازندگان قطعات و تجهیزات و نیازهای وارداتی به صورت همزمان مدیریت می شود تا با خروج از لیست واردات، به ساخت داخل متکی شویم.

این مسول گفت: فعالیت ها در ایمیدرو به برنامه تبدیل شده تا به فرآیند نتیجه گرا تبدیل شود. به عنوان مثال، اکتشافات پایش می شود تا به سرانجام مطلوب برسد.

وی با اشاره به حضور مجتمع های خصوصی مانند فولاد مبارکه در طرح های توسعه صنعت فولاد و معدن اظهار کرد: توجه به بخش خصوصی از جمله راهبردهای ایمیدرو برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است و در این راستا، شرکت های بزرگ را با اهداف این حوزه همراه کرده ایم. از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه، توسعه ۱۰ میلیون تنی فولاد هرمزگان و امضای تفاهم نامه با بخش خصوصی برای تکمیل راه آهن منطقه سنگان است.  

در پایان این نشست غریب پور تصریح کرد: برای طرح تیتانیوم کهنوج، معدن زغال سنگ در طبس، کک سازی اروند و الکترود گرافیتی آگهی مناقصه داده شده است.  از سوی دیگر اسکله و بارگیری منطقه ویژه خلیج فارس نیز به کنسرسیومی از شرکت های بزرگ واگذار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =