نجفی منش

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: بحران نقدینگی و قیمت بالای مواد اولیه را جدی‌ترین معضل این صنعت می دانم و از جمله راهکارها برای عبور از مشکلات این بخش انجماد بدهی‌های قطعه‌سازان به بانک‌ها و پرداخت سود تسهیلات است.

به گزارش ایراسین، محمد رضا نجفی منش رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق تهران به تشریح گزارشی از آخرین وضعیت شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو کشور پرداخت و گفت: بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی خودرو مجبور به تعدیل نیرو و پرسنل شده‌اند و کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی قطعه‌سازان طی سال جاری اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مطالبات این بخش به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: ارزش شرکت‌های قطعه‌سازان خودرو حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که ارزش روز دارایی‌های شرکت‌های خودروسازی کشور به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه گفت:میزان اشتغال در شرکت‌های خودروسازی ۵۰۰ هزار نفر و در واحدهای قطعه‌سازی ۲۰۰ هزار نفر می باشد. در حال حاضر نزدیک به ۱۶۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ شرکت‌های خودروسازی وجود دارد؛ یعنی عملاً بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان دارایی جمعی قطعه‌سازان، خودروسازان و مردم راکد و بلوکه مانده‌ است.

وی در ادامه افزود: میزان سرمایه‌گذاری موردنیاز برای قطعه‌سازان خودرو ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که در صورت تشدید بیکاری در این صنعت، در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری باید پرداخت شود.

نجفی منش مهم‌ترین مشکلات قطعه‌سازان  را بحران نقدینگی دانست و گفت: بحران نقدینگی و قیمت بالای مواد اولیه را جدی‌ترین معضل این صنعت می دانم و از جمله راهکارها برای عبور از مشکلات این بخش انجماد بدهی‌های قطعه‌سازان به بانک‌ها و پرداخت سود تسهیلات است.

وی همچنین بازگشت ال‌سی داخلی را یکی از راهکارهای کمک به صنعت دانست و در عین حال یادآور شد که وعده دولت برای پرداخت ۴۴۰ میلیون یورو به قطعه‌سازان که در بهمن ماه سال ۹۷ قول آن داده شده بود، محقق نشده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =