ضیغمی

معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران گفت: این سامانه دو کارکرد دارد؛ یکی توزیع در شبکه تعاون و دیگری توزیع در سطح وسیع و ملی است.

به گزارش ایراسین، محمد علی ضیغمی معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران در حاشیه پنجمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی (مهتا) درباره جزئیات و روند فعالیت این سامانه در ماه‌های گذشته گفت: این سامانه دو کارکرد دارد؛ یکی توزیع در شبکه تعاون و دیگری توزیع در سطح وسیع و ملی است.

وی گفت: توزیع کالا در سطح ملی همواره مورد توجه بوده و چنانچه کالاها به صورت عمومی برای مقاصد خاص و جامعه هدف مشخص توزیع شود و با توجه به فرصتی که این سامانه برای مسوولان ملی برای سیاستگذاری فراهم کرده می‌تواند در این زمینه کمک کند.

معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران ادامه داد: سامانه هوشمند توزیع کالای اساسی در این مدت فعالیت خود را به صورت آزمایشی در بخش‌های مرتبط با بخش تعاون و زیرمجموعه‌های آن همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای شروع کرده است.

وی درباره نحوه حسابرسی سامانه گفت: در این سامانه یکسری شیوه‌ها به صورت متکی به نرم‌افزارها کار سفارش‌گیری و کالاگیری را انجام می‌دهد. همچنین در این سامانه امکان ارسال کالاها به صورت ساده برای اعضای تعاونی‌ها فراهم است.

ضیغمی با اشاره به روند طراحی و راه‌اندازی این سامانه، گفت: از سال گذشته طراحی سامانه را شروع کردیم و در آن دوران پیش‌بینی ما این بود که بدنه اجرایی از آن برای توزیع کالا بهره‌برداری کند.

وی افزود: این سامانه پس از طی مراحل آزمون رونمایی شد و برای مجموعه‌هایی که اعلام نیاز کردند کار خود را شروع کرد.

معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران در ادامه این گفتگو گفت: سه شبکه تعاونی داریم که این شبکه‌ها خودشان فروشگاه‌های متعددی در سطح کشور دارند. فرهنگیان که اتحادیه سراسری فرهنگیان را شامل می‌شود و فروشگاه‌های تحت پوشش در کشور دارد، دیگری اتحادیه سراسری کارگران (اتکا) است که افراد تحت پوشش و فروشگاه‌هایی را در سراسر کشور دارد و آخرین گروه نیز اتحادیه سراسری کارکنان دولت یا اسکاد است که این شبکه تعاونی هم در واقع زنجیره بزرگی در سطح کشور دارد.  

وی افزود: آنچه ما در اتحادیه سراسری کارکنان دولت در حال اجرا هستیم بیشتر در سطح تهران بود و برنامه‌ریزی برای توزیع این کالاها به صورت سراسری در مجموعه کارکنان دولت هستیم.

ضیغمی در پایان گفت: اتاق تعاون وظیفه طراحی، آماده سازی و بسترسازی این سامانه را برعهده داشت که انجام داده است. حدود ۶ هزار فروشگاه تعاونی در کشور فعال هستند و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توزیع کالاهای مورد نظر به جامعه هدف را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =