مقیمی

معاون وزیر صمت گفت: به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقات سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز ویژه‌ای بر تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها خواهد داشت.

به گزارش ایراسین، فرشاد مقیمی معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مشکل تامین مواد اولیه در کشور گفت: یکی از مسائلی که ما در سال گذشته به آن مواجه بودیم مشکل تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها بود که متاسفانه در فضای بورس با قیمت‌های مختلف و بعضا بسیار گران ارائه می‌شد.

وی در ادامه افزود: به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقات سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز ویژه‌ای بر تامین مواد اولیه پتروشیمی‌ها خواهد داشت.

معاون صنایع وزیر صنعت با اعلام اینکه در فضای تحریم تقاضا از سوی واحدهای صنعتی برای دوره‌ای بالا رفت، گفت: این اتفاق با وجود آن رخ داد که در عرضه مواد اولیه تغییری صورت نگرفته بود و فقط نگرانی واحدهای صنعتی باعث شکل گیری این فضا شده بود. با این وجود در بورس نیز تامین مواد برای واحدهای پتروشیمی دشوار شد و از این رو ما تلاش کردیم با ورود به این حوزه مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به خروج غیرقانونی برخی کالاهای مربوط به پتروشیمی از کشور تصریح کرد: ما اخیرا در یک بازدید از انباری در شورآباد تهران متوجه شدیم که این انبار این مواد را در پاکت‌های متفاوتی بسته بندی و حتی از کشور خارج می‌کند از این رو تلاش می‌شود در کنار ساماندهی به این بازار نظارت بر چگونگی استفاده از این کالاها نیز افزایش پیدا کند.

مقیمی در ادامه گفت: در سال ۱۳۹۷، ۶.۶ میلیون تن تولید مواد پلیمیری داشتیم و واردات این کالا نیز به ۲۰۹ هزار تن کاهش یافته است. رصد بازار در سال گذشته نشان می‌دهد که وقتی فضا متلاطم باشد تغییرات فاحشی در تقاضا به وجود می‌آیند.

وی گفت: از این رو در قرارگاه رونق تولید که راه‌اندازی شده یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارتخانه به وجود آوردن یک آرامش در بازار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =