منشور حقوق شهروندی

از منشور حقوق شهروندی ویژه هیات های ورزشی استان اصفهان با حضور مسعود تابش و معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد.

به گزارش ایراسین، در همایشی از منشور حقوق شهروندی ویژه هیات های ورزشی استان اصفهان با حضور ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت ورزش و جوانان، مسعود تابش مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولادمبارکه سپاهان،  سید محسن سجاد مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان، حیدر قاسمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و دیگر مسئولین در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی شد.

سلطان حسینی در این سمینار ضمن خوشامدگویی به حضار اظهار داشت: خیلی خوشحالم در کشوری زندگی میکنم که مسئولین بالا رتبه آن تاکید احترام به حقوق شهروندی دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: هیچ کجای دنیا مردمانی همچون به شرافت، پاکدامنی، پاکدستی و پاک ایمانی مردم ایران پیدا نمی کنیم که با توجه به مشکلات اقتصادی از آرمان های مقدس جمهوری اسلامی دفاع و پیرو خط رهبر فرزانه می باشند.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم حداقل حقوقی که مردم به گردن ما دارند را رعایت نمائیم، در چنین سمینارهایی ما به دنبال چنین موضوعات و مطالبات جامعه مخاطب هستیم.

سلطان حسینی در پایان افزود: بنده به عنوان یک شهروند کمال تشکر و قدردانی را از مسئولین ورزش استان دارم چراکه آنها خدمت به مردم شریف می کنند و ظرفیت های ورزش و جوانان استان را بالا می برند.

ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان نیز در این همایش اظهارداشت: مجموعه قوانین، مقررات، مربوط به حقوق شهروندی و رعایت حقوق شهروندان در این منشور به غایت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که همه مصادیق اجرا، اقدامات و تکالیف هم در آن به خوبی نوشته شد، تصریح کرد: اما در عمل چنین تصویری وجود ندارد و باید این قوانین و مقررات با عمل انطباق داشته باشد.

معاون توسعه منابع و سرمایه وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مردم باید به راحتی  به بهداشت، آموزش، تامین اجتماعی دسترسی داشته باشند و بتوانند از زندگی مناسب و متناسب با شان ملت و کشور پهناور ایران برخوردار باشند.

وی با اشاره به این که امروز مدل حکمرانی ما هیچ تناسبی با قوانین ندارد، گفت: کل بودجه کشور متعلق به حاکمیت و دولت است و این بودجه،  بر اساس قوانینی در اختیار دولت قرار داده می شود تا بین بخش های خصوصی و جامعه مدنی و خودش توزیع کند.

فرامرزیان اضافه کرد: همه منابع در اختیار دولت با مکانیزمی توزیع می شود که به نفع حاکمیت است اما به میزان منابعی که در اختیار دارد پاسخگو نیست.

به گفته وی برای این که اولین گام را برای حکمرانی خوب برداریم و شرکای اجتماعی را به رسمیت بشناسیم، باید مدل توزیع منابع را تغییر دهیم و سهم هر کدام از بخش های خصوصی و جامعه مدنی را از بالا جدا کنیم و سهم حاکمیت و دولت را هم کنار بگذاریم.

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: امروز جامعه مدنی در مدل حکمرانی و مدل شراکتی دیده نشده و بعنوان شریک اجتماعی محسوب نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: باید اجزا حاکمیت و حکمرانی را در مدل حکمرانی خوب تقسیم کنیم و منابع را متناسب با آن توزیع کنیم.

فرامرزیان با بیان این که اعتماد، مشارکت پذیری و شفافیت خروجی تعامل با نهادهای مدنی و بخش خصوصی است گفت: امروز ناگزیریم از تمرکز و مدیریت متمرکز منابع گذر کنیم اما نگران این هستیم که نهادها و تشکل ها هم حقوق یکدیگر را رعایت نکنند.

معاون توسعه منابع و سرمایه وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: برای انتخاب روسای هیات های ورزشی باید به انسانهای متخصص رای دهیم که توانمندی و وقت کافی دارند، در غیر اینصورت هیات و سازمان غیر دولتی موفق نخواهد شد.

وی ادامه داد: ابتدا باید فرهنگ فعالیت سازمانهای غیر دولتی از جمله کار گروهی، مشارکت، تشریک مساعی، همگرایی و هم افزایی در افراد شکل بگیرد تا بتوانیم از ظرفیت های سازمان های غیر دولتی استفاده کنیم.

فرامرزیان تصریح کرد: هیات های ورزشی ریشه در مدل فعالیت دیرینه مدیریت ورزشی این کشور دارند و از سنتی ترین روش های فعالیت های شبکه ای و منسجم مردمی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: این منشور و رعایت اصول و عاداتی می تواند ما را به سمت و جهتی هدایت کند که به حرکتی پایدار منجر شود و جامعه را به این نتیجه برساند که سازمانها و هیات های ورزشی خوب مدیریت می کنند و از تمرکز بیش از حد دولت و ایجاد فاصله تا اصل اعتماد، مشارکت پذیری و شفافیت بعنوان مبنای حکمرانی خوب جلوگیری کند.

همچنین  سجاد مدیرکل امور اجتماعی استانداری دقایقی پیرامون حقوق شهروندی صحبت نمود و اظهار داشت: روز ۲۲ مردادماه به مناسبت روز ملی تشکل های مردمی و مشارکت های اجتماعی، برنامه ویژه ای داریم.

وی ادامه داد: باید به مردم به عنوان ولی نعمت نگاه کنیم و قداست و حرمت آنها را ارج نهیم، برای حقوق شهروندی استانداری فعالیت های گوناگونی را انجام داده که در این بین باید به میز خدمت در ادارات اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =