مهین فرهادی زاد

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی جهت افزایش تعداد بانوان ورزشکار است.

به گزارش ایراسین، مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گردهمایی نواب روسای هیات های ورزشی و مسولان شهرستان ها با بیان این مطلب گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی امکان فعالیت محدود در چند رشته ورزشی فراهم شد و برای فعالیت در این رشته ها خون دل های زیادی خورده شده است‌ زیرا آن زمان فضای ورزش بانوان روشن نبود، به دلیل تجربه ای که ایجاد شده، با مشکلات ورزش بانوان به طور کامل آشنا  هستم.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش برای رسیدن به کمال است، یادآور شد: از گذشته برای توسعه ورزش بانوان تلاش شده و نگرش مثبت ورزش نتیجه سال ها فعالیت است و ضروری است تعداد حضور مسولان ورزش بانوان بیشتر شود.

وی تصریح کرد: کمیته بین المللی المپیک بر برابری جنسیتی تاکید دارد زیرا هدف ایجاد تعادل است.

این مقام مسول با تاکید بر نقش آفرینی بانوان در عرصه ورزش متذکر شد: اعتبارات ورزشی باید بر مبنای تعداد و حضور ورزشکاران باشد اما در اعتبارات باید ۱۰ درصد تبعیض ویژه برای دختران در نظر گرفته شود.

فرهادی زاد بیان داشت: برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی جهت افزایش تعداد بانوان ورزشکار است، هر چندکه روال کسب سهمیه دشوارتر از گذشته شده است، برای بازی های آسیایی نیز افزایش سهم تعداد حضور و مدال آوری ورزشکاران مدنظر است.

وی با زبانزد دانستن ورزش بانوان اصفهان در سطح کشوری، دلیل این موضوع را مدیریت صحیح و علاقه مندی بانوان عنوان کرد که خودشان را در تصمیم سازی ها دخیل می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =