زهرا سعیدی

نماینده مردم مبارکه با اشاره به اینکه اختلاف نظر در ارتباط با صنعت و برخی طرح ها طبیعی است اما تخریب و توهین با این اختلاف نظر متفاوت است، گفت: این هجمه ها که به فولاد مبارکه وارد شده است که بحث بازنشستگی مدیر فولاد مبارکه را مطرح میکند به نظرم موردی بی اساس است.

به گزارش ایراسین، زهرا سعیدی مبارکه عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اجرای قانون مالیات بر مسکن در بیش ۱۷۰ کشور جهان، این قانون را یکی از قوانین مهم و اثرگذار در کنترل بازار مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: قطعا این قانون تمام مشکلات بازار مسکن را برطرف نخواهد کرد اما نقش مهمی در زمینه جلوگیری از التهابات بازار مسکن خواهد داشت.

وی افزود: طرح مالیات بر مسکن که به عنوان طرح مالیات بر عایدی مسکن شناخته می‌شود یک طرح شناخته شده در جهان است، بنابر این طرح افرادی که وارد بازار مسکن می‌شوند و از طریق خرید و فروش مسکن کسب سود می‌کنند باید درصدی از درآمد خود را به عنوان مالیات پرداخت کنند.

مالیات ۶۰ درصدی برخی کشورها برای خانه های مسکونی

رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برخی کشورها تا ۶۰ درصد مالیات حتی برای واحد مسکونی که شخص در آن ساکن شده اخذ می گردد، تصریح کرد: در کشور ما یک نفر هر تعداد خانه هم داشته باشد مالیاتی پرداخت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: در این طرح تولید کننده و سرمایه گذار معاف از مالیات است اما کسی که اقدام به انبوه سازی می‌کند باید در یک بازه زمانی مشخص واحدهای ساخته شده را به فروش یا اجاره برساند.

سعیدی ایجاد سامانه ثبت اطلاعات افراد به منظور تعیین مالیات عایدی بر مسکن را یکی از وظایف دولت در این حوزه برشمرد و اظهار داشت: هر فرد می‌تواند به تعداد افراد خانوار خود مسکن داشته باشد و این میزان از مالیات معاف خواهد بود، مسکن حق طبیعی و اساسی هر انسانی در زندگی است و بنابر قانون اساسی هر ایرانی حق برخورداری از مسکن دارد اما کسی که مازاد بر نیاز خود مسکن خریده‌ باید مالیات پرداخت کند.

وابستگی ۳۰ درصدی اقتصاد کشور به حوزه مسکن

وی با اشاره به وابستگی ۳۰ درصد اقتصاد کشور به حوزه مسکن، بیان داشت: ۱۷۰ کشور جهان از آفریقای جنوبی تا کشورهای اروپایی و آمریکا قانون مالیات بر مسکن را اجرا کرده‌اند اما در کشور ما همواره با بهانه تراشی پیرامون تصویب این قانون مواجه بوده‌ایم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلام از وجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور خبرداد و افزود: باید تکلیف این خانه‌ها که نه اجاره داده می‌شوند و نه به فروش می‌رسند مشخص شود، زمانی که مالیات بر این واحدها بسته شود با عرضه این مقدار خانه به مردم و کاهش مشکلات حوزه مسکن و افزایش قدرت انتخاب مردم برای خرید یا اجاره مسکن مواجه خواهیم بود.

یک هزار معامله مسکن تنها توسط یک نفر در طول یک سال انجام شده است!

وی با اشاره به معطل گذاشتن مجلس برای بررسی و تصویب قانون مالیات بر عایدی مسکن از سوی وزیر اقتصاد و وزیر مسکن، گفت: رییس صنف مشاورین املاک در یک مصاحبه رسمی اعلام کرده که شخصی وجود دارد که در یک سال یک هزار معامله مسکن انجام داده است.

سعیدی با بیان اینکه منکر آشفتگی تعمدی شرایط کشور به ویژه در حوزه مدیریت اقتصادی نیستم، تصریح کرد: برخی از بانک‌ها یکی از عوامل مشکلات موجود در حوزه مسکن به دلیل ورود به ساخت و ساز مسکن هستند.

وی ابراز داشت: این بانک‌ها واحدهای مسکونی را ساخته‌اند که نه خرید و فروش می‌شود و نه اجاره داده می‌شوند و حتی یکی از افرادی که واحدهای مسکونی بسیار زیادی در اختیار دارد از سهامداران بزرگ بانکی است، بر همین مبنا در قانون مالیات بر مسکن از بانک‌ها نیز به سود مردم مالیات گرفته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =