عظیمی

مجری طرح احیاء‌، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به اهمیت توجه به معادن کوچک مقیاس گفت: با توجه به مجوزهای صادر شده در ایران تقریبا ۹۵ درصد از معادن کشور کوچک مقیاس هستند و رونق آنها به معنی ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش ایراسین، سیدرضا عظیمی در این زمینه گفت: فعالسازی معادن کوچک مقیاس طرحی است که براساس آن نه تنها رونق تولید در این معادن بلکه اشتغال پایدار در آنها نیز تامین خواهد شد به عنوان مثال اکنون با اجرای همین طرح در استان زنجان تنها در دو معدن مس – طلا ۱۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته است.

وی در ادامه افزود: دو معدن مس – طلا چگر ۱ و ۲ جزو معادنی بودند که بنا به دلایلی از تولید بازمانده و درگیر مشکلاتی شده بودند اما با درنظر گرفتن نهضت احیاء و رونق معادن کوچک‌مقیاس قرارداد مشارکت سرمایه‌گذاری در این دو معدن امضاء و هم اکنون روند آغاز به فعالیت آنها در مراحل اجرایی خود قرار گرفته است.

 مجری طرح احیاء، فعالسازی و توسعه معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل مربوط به عدم فعالیت دو معدن یاد شده مثل بسیاری از معادن کوچک مقیاس مربوط به عدم تامین سرمایه مورد نیاز و همچنین نبود نیروی فنی و متخصص درکنار فناوری‌های مورد نیاز بوده است، درحالی که با امضاء‌این قرارداد نه تنها سرمایه مورد نیاز تامین شده است بلکه نیروی متخصص و فناوری‌های مورد نیاز هم در اختیار آنها قرار گرفته تا به زودی شاحل تولید در این معادن باشیم.

به گفته وی پس از امضای قرارداد مشارکت و سرمایه گذاری احداث کارخانه و تامین مالی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، با سرمایه گذاری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان احداث کارخانه و فعال سازی دو معدن شاهد ایجاد اشتغال مستقیم حدود ۱۰۰ نفر در استان زنجان خواهیم بود.

عظیمی درباره اهمیت اکتشاف در این نوع معادن نیز به خبرنگار ما گفت: اکتشاف در صنعت معدن یکی از اصلی‌ترین نیازها است که عموما نه تنها در معادن کوچک مقیاس بلکه در کل صنعت مشکلاتی داریم بنابراین درباره معادن کوچک مقیاس هم بخش‌هایی را درنظر گرفته‌ایم که براساس آن بتوانیم این نقطه ضعف را هم جبران کنیم.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه به گونه ای تدوین شده که امکان سرویس دهی از ظرفیت خالی کارخانه به معادن اطراف نیز صورت پذیرد، همچنین علاوه بر دو پروانه بهره برداری فوق یک فقره پروانه اکشاف نیز جزو مواردی است که در ادامه این مشارکت، تکمیل عملیات اکتشاف آن انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =