آماری

سازمان فضایی ایران اعلام کرد که پیرو پیشنهاد وزیر ارتباطات برای ترویج دانش نجوم آماتوری، از طرح های خوب این حوزه حمایت می کند.

به گزارش ایراسین، سازمان فضایی ایران با اشاره به تاکید و حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توسعه علوم و دانش نجومی، اعلام کرد: بنا بر اسناد بالادستی (سند ششم توسعه) که در آن بر شناخت عظمت کیهان و اسرار آفرینش از طریق علم نجوم تاکید شده است، این سازمان محور نجوم و اکتشافات فضایی را به عنوان یکی از سرفصل های اصلی نقشه راه حوزه فضایی کشور قرار داده است.

در این راستا با همکاری انجمن‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و بخش خصوصی نسبت به توسعه و ترویج علوم نجومی، کشف اسرار و عظمت خلقت تلاش خواهد شد.

از این رو پیرو دستور وزیر ارتباطات، سازمان فضایی ایران از طرح‌های خوب در این حوزه حمایت خواهد کرد و توسعه متوازن زیرساخت‌ها و امکانات فضایی و بهره مندی تمام علاقه‌مندان در سراسر کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است.

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات در اینستاگرام با اشاره به بازدیدی که از افلاک نمای خیام نیشابوری داشت، نوشت: پروژه ای که با آخرین تکنولوژی روز شبیه سازی و توصیف عالم نجوم را در ایران و در شهر نیشابورر میسر کرده است

وی با بیان اینکه از سازمان فضایی می خواهم برای ترویج دانش نجوم آماتوری از این کار خوب حمایت کند، به کاربران پیشنهاد داد که اگر به نیشابور سفر کردند علاوه بر بازدید از جلوه های تاریخی، وقتی را نیز برای دیدن این پروژه فناورانه نجومی بگذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =