ازدواج پایدار

به مناسبت هفته ازدواج نشست تخصصی ازدواج پایدار در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و انجمن سفیران اعتلای اندیشه سازان استان اصفهان  به مناسبت سالروز پیوند آسمانی ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) نشست تخصصی ازدواج پایدار را با حضور محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان، حسین سیستانی فرماندار اصفهان و مجید رحیمی زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار نمود.

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، رضا اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد خوراسگان نکاتی را پیرامون ازدواج موفق و پایدار ارائه داد.

در ادامه مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان پس از صحبت های اسماعیلی اظهار داشت: بررسی این موضوع که چرا با وجود بهتر شدن شرایط اقتصادی خانواده‌ها و ارتقای سطح سواد جوانان رضایت از زندگی و خانواده به مانند گذشته نیست، از چالش‌های زندگی امروز است.

سلطان حسینی ادامه داد: برای تسهیل ازدواج جوانان استان نشست‌ها و همایش های تخصصی برگزار کرده‌ایم اما موضوع آشنایی جوانان با یکدیگر مبحث دیگری است، فاصله بین فرزندان و والدین باعث شده اعتماد جوانان به پدران و مادران کمتر شود.

وی بیان داشت: باید فرهنگ قدردانی در جامعه تقویت شود، زن و شوهر خوبی‌های طرف مقابل را به رخ همدیگر بکشند و قدردان زحمات همدیگر باشند، البته این با چاپلوسی متفاوت است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان تأکید کرد: جوانان از مشکلات مالی نترسند چرا که این وعده خداوند است که کسی از ازدواج فقیر نخواهد شد و ما باید بر این وعده خدا ایمان داشته باشیم.

حسین سیستانی فرماندار شهرستان اصفهان پس از صحبت های سلطان حسینی گفت: هر انسانی برای زندگی خودش اهدافی را تعریف می‌کند اما انسان کمال‌جو این اهداف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که به سعادت برسد.

وی ادامه داد: در تعریف چشم‌انداز زندگی مشترک نیز لازم است با استفاده از مشاوره کارشناسان و مطالعه دانش خودشان را در این زمینه افزایش بدهد که در دنیای اطلاعات کار سختی نیست، بنابر آیات قرآن در پس بسیاری از سختی‌ها خیر قرار دارد، همیشه در ناز و نعمت بودن خوب نیست.

سیستانی بیان کرد: امروز در جهان  به جامعه مصرفی تبدیل شده‌ایم، نمی‌خواهم با مطالبات مردم را نادیده بگیرم اما در مقایسه با بسیاری از کشورها بیشتر مصرف می‌کنیم و آغاز کردن زندگی را سخت کرده‌ایم.

فرماندار شهرستان اصفهان در توصیه‌ای به جوانان گفت: باید ازدواج جوانان را ساده کنیم و وظیفه اصلی ستاد ازدواج جوانان نیز همین است، در اصفهان فرهنگ بدبینی و کم‌بینی رونق پیدا کرده است و همواره کاستی‌های هر مسأله را می‌بینیم و نکات مثبت را نادیده می‌گیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امنیت و آسایشی که داریم از اقبال ایثارگری خون شهدا و دفاع جوانان از مرزها است، آثار شکست و ناکامی دشمنان این نظام در حال آشکار شدن است، هرچه ترامپ به عنوان سردمدار دشمنی با ملت ایران تلاش می‌کند، عزت ملت ایران بیشتر می‌شود.

سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شریف شهرستان فلاورجان در این جلسه از خانواده ها خواست که توقعات و انتظارات خود را پایین آورند تا ازدواج جوانان آسان تر شود.

در پایان این نشست از خادمین و فعالان حوزه ازدواج شهرستان اصفهان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =