نوریان

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در نشست خبری مطرح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سواحل مکران ۱۰ میلیون تن فولاد تولید می‌شود.

به گزارش ایراسین محمود نوریان با اشاره به اهمیت دسترسی به آبهای آزاد برای صنعت فولاد در این زمینه گفت: یکی از امتیازات ایران سواحل طولانی و قابل توجهی در حاشیه خلیج فارس است که برای صنعت فولاد بسیار با ارزش است، از این رو موضوع تولید فولاد در سواحل مکران پیگیری و اجرایی شده است.

وی در ادامه افزود: برآوردهایی که انجام شده قرار است در این ساحل ۱۰ میلیون تن فولاد تولید کنیم که عمدتا با رویکرد صادراتی تولید خواهد شد و برای تامین سنگ آهن این واحد تولیدی نیز تصمیم براین است محصول معدنی که در استرالیا به صورت مشارکتی داریم را بکار گیریم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو تاکید کرد: این معدن با همکاری و مشارکت سایر تولیدکنندگان فولاد راه‌اندازی خواهد شد و در نهایت بخشی از سنگ آهن مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای از این طریق تامین می‌شود که در واقع بخشی از کمبود سنگ‌آهن برطرف می‌شود.

وی درباره سهامداران این شرکت نیز به خبرنگاران گفت: سهامداران عمده از عملکرد شرکت راضی هستند و سهامداران خرد نیز رضایت نسبی داشتند که این دستاورد خوبی برای مجموعه بوده است.

نوریان تصریح کرد: طی سنوات اخیر حاشیه‌های زیادی برای صنعت فولاد ایجاد شده است که با تمام تلاش در این واحد تلاش کرده‌ایم از آن فاصله داشته باشیم و در فضایی کاملا حرفه‌ای و تخصصی تنها به فکر تولید و توسعه پروژه‌ها باشیم، بنابراین دور از واقعیت نیست که بگوییم شرایط را اصولا مدیریت کرده‌ایم.

به گفته وی، موضوع بومی سازی یکی از مهمترین نیازهای صنعت فولاد در کشورمان است که چادرملو پیشگام در این حوزه بوده و تاکید داریم اگر قطعه‌ای در صنعت فولاد قابلیت بومی‌سازی دارد باید چادرملو به نوعی در آن نقش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو  همچنین اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱ هزار قطعه بومی‌سازی شده که به همین دلیل ادعا می‌کنیم چادرملو سرآمد همه شرکت‌های فولادی در نهضت بومی سازی بوده و با خرسندی دستاوردهایش را در اختیار صنعت فولاد کشورمان قرار خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای ادامه نهضت بومی‌سازی تلاش‌هایی صورت گرفته که دانشگاه‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشند و با همکاری این مراکز  بومی سازی سرعت قابل توجهی خواهد داشت.

نوریان درپایان گفت: پروژه انتقال آب از دریای عمان به منطقه در مراحل پایانی خود قرار دارد و سال آینده آب به اردکان خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =