خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: می توان مجددا تسهیلات بانکی را برای خودروساز افزایش داد تا قیمت عمده مطالبات قطعه سازان پرداخت شود.

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با ایراسین؛ در پاسخ به این سوال که شرایط صنعت خودرو در کشور چگونه است، گفت: در تامین قطعات خودرو کمبود داریم و قطعا بازار با ثبات نخواهد بود.
وی در ادامه افزود: تا چند ماه گذشته قیمت گذاری دقیق مشخص نبود اما هم اینک شاهد روندی کاهشی هستیم و البته قیمت ها همچنان بالاست و نمی توان گفت خودروهای پر مصرف قیمت مناسبی دارند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کنونی بازار خودرو مطلوب است، گفت: بازار خودرو طی هفته های اخیر از ثبات و آرامش بیشتری ظرف چند ماه پیش برخوردار بوده است.
وی به این سوال که راه حل برون رفت از چالش مطالبات قطعه سازان و کمبود قطعات تولیدی را اینگونه پاسخ داد: دولت مبلغ ۴هزار میلیارد تومان در اختیار خودروسازان قرار داد و مجلس نظارت کرد که این مبلغ برای مطالبه قطعه سازان صرف شود. از طرفی می توان مجددا تسهیلات بانکی را برای خودروساز افزایش داد تا قیمت عمده مطالبات قطعه سازان پرداخت شود.
گرمابی شرایط جنگ اقتصادی و نوسانات دلار را مشکل جدی خودرو سازان اعلام کرد و گفت: بنده از خودروسازان دفاع نمی کنم. این ها برخی خودروها را پیش فروش و دولت و مجلس نیز آن ها را مجبور کردند به قیمت قبلی بفروشند.
وی در پایان گفت: برخی خودروها بدلیل کمبود و یا نبود چند قطعه در انبار مانده؛ لذا سرمایه صرف شده ولی خودرو همچنان در پارکینگ هاست. گاه آمار تولید و فروش اشتباه گرفته می شود و خودروسازان فقط آمار تولید را ارائه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =