خودرو

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: اگر مسئولان کمک کنند قطعه ساز پول خود را به موقع دریافت کند، کسری تولید نخواهیم داشت. در گذشته شورای رقابت قیمت هایی پایین را در نظر گرفته و لذا خودروسازان زیانی ۲۰ هزار میلیاردی دیدند و تامین مالی خود را از دست دادند.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفتگو با ایراسین با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در شرایط کنونی در صنعت خودرو اشتباه است، گفت: پیش بینی بنده درست از آب درآمد و هم اینک شاهد قیمت خودرو در بازار هستیم. این قیمت برای خودروساز تاکنون افزایشی بوده، مگر اینکه نرخ دلار کاهش یابد. ما نیز معتقدیم خودرو در کارخانه و بازار باید یک نرخ داشته باشد تا تعیین تکلیف برای همه سهل شود.
نجفی منش درباره نقص در تولیدات، گفت: قطعه ساز از نظر تامین نقدینگی دچار مشکل است و با توجه به اینکه همه این قضیه را می دانند، ولی اقدامی صورت نمی گیرد.
وی در ادامه افزود: هم اینک تمام خریدها در بازار نقدی است. حقوق کارگر را می توان با یکماه فاصله داد اما خریدها باید نقدی صورت گیرد؛ لذا پیشنهاد دادیم پول قطعه ساز حداکثر یکماهه پرداخت شود ولی هم اینک این روند از یکماه شروع شده و بعضا به یکسال نیز رسیده است.
نجفی منش در پاسخ به این سوال که رفع چالش کسری تولید چگونه برطرف می شود، گفت: اگر مسئولان کمک کنند قطعه ساز پول خود را به موقع دریافت کند، کسری تولید نخواهیم داشت. در گذشته شورای رقابت قیمت هایی پایین را در نظر گرفته و لذا خودروسازان زیانی ۲۰ هزار میلیاردی دیدند و تامین مالی خود را از دست دادند.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در ادامه افزود: اگر تولید خودروساز طبق برنامه انجام شود، قیمت بازار و کارخانه یکی خواهد شد.  اگر قیمت گذاری ۵درصد زیر حاشیه بازار عملیاتی می شد، شاهد کاهش سریعتر قیمت می بودیم. بنده موافق قیمت گذاری حاشیه بازار هستم تا حباب قیمت خودرو از بین برود.
نجفی منش در پاسخ به این سوال که آیا قیمت ها کاهش پیدا می کند، گفت: حجم فروش خودرو افزایش یافته است. البته امیدواریم تامین نقدینگی صورت گیرد تا قیمت ها تعدیل شود. ما از قیمت های یکماه بعد خبر نداریم؛ اما امیدواریم روند کاهشی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =