صادرات فولاد

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: رشد و شکوفایی مجتمع های بزرگ فولادی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد هرمزگان نشان می دهد، صنعت فولاد در آینده رشد خوبی را تجربه می کند.

محمد آزاد رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفتگو با خبرنگار ایراسین در پاسخ به تاثیر افزایش تعرفه های واردات کالاهای چینی توسط آمریکا بر بازار فولاد ایران، گفت: جنگ تجاری آمریکا و چین در بازار داخلی ایران موثر نخواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جنگ تجاری بین چین و آمریکا تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد، گفت: اقتصاد ایران به دلیل دست و پنجه نرم کردن با تحریم ها شرایط خاص خود را داشته و ارتباط زیادی با اقتصاد دیگر کشورها ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در ادامه افزود: در مجموع اقتصاد ایران ارتباطی با بازارهای جهانی ندارد و صرفا گاهی اوقات مقایسه و تقلید از قیمت‌های جهانی انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که واکنش چین در مقابل افزایش تعرفه های واردات توسط آمریکا چگونه خواهد بود، گفت: آمریکا هر اقدامی که انجام دهد چین به واسطه قدرت خود می تواند آن را جبران کند.

آزاد در ادامه گفت: به دلیل وجود تحریم ها، اقتصاد ایران به صورت داخلی مدیریت می شود بنابراین عواملی همچون افزایش یا کاهش تعرفه ها و جنگ تجاری آمریکا با چین یا اروپا تاثیری در اقتصاد کشور ما نخواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر چین به لحاظ اقتصادی از آمریکا قوی تر بوده بنابراین جنگ این دو کشور آسیب های زیادی را برای کشورهای اروپایی و آمریکا به همراه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در پاسخ به این سوال که آینده صنعت فولاد در ایران را چگونه می بینید، گفت: رشد و شکوفایی مجتمع های بزرگ فولادی همچون فولاد مبارکه، ذوب آهن و فولاد هرمزگان نشان می دهد، صنعت فولاد در آینده رشد خوبی را تجربه می کند. پیش‌بینی می شود که در سال های آتی بعد از نفت بیشترین میزان صادرات کشور به فولاد اختصاص یابد.

وی در ادامه افزود: در آینده فولاد به عنوان جایگزینی برای دیگر کالاهایی که امکان صادرات آن ها وجود ندارد، محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =