• ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
  • کد خبر: 3147
  • readingTime: ۱ دقیقه
مهرداد اکبریان

رئیس انجمن سنگ آهن گفت: باتوجه به معادن هماتیت کم عیار در جنوب ایران، می توان بخشی از تولید فولاد را در آینده به این معادن واگذار کرد.

به گزارش ایراسین، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن پیش از ظهر امروز در همایش رونق تولید با احیاء فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، گفت: علاقمندیم که در این شورا حدود ۴ تا ۵ کنسرسیوم ایجاد و امیدوارم بتوانیم آینده خوبی در این کنسرسیوم ها ترسیم کنیم.

اکبریان در ادامه افزود: یکی از اثرات مثبت تشکیل شورای هماهنگی این است که معدن داری را از کار انفرادی به یک کار جمعی تبدیل می شود
 وی با تاکید بر اینکه در ایران قسمت عمده تولید سنگ آهن برعهده شرکت های بزرگ است، تصریح کرد: در صورتی که پروانه های بسیاری برای معادن کوچک و متوسط صادر شده است و برخی نیز نمی توانند با ظرفیت اسمی کار کنند در صورتی که با فعالسازی این معادن ممکن است مقیاس آنها نیز تغییر و حتی کلونی معدنی تشکیل شود.
اکبریان با اشاره به چالش ها و نقشه راه بخش سنگ آهن ادامه داد: یکی از این موارد، بازار است که رونق آن تاثیر مستقیم بر سرمایه گذاری داشته است.
رئیس انجمن سنگ آهن گفت:باتوجه به معادن هماتیت کم عیار در جنوب ایران، می توان بخشی از تولید فولاد را در آینده به این معادن واگذار کرد.
اکبریان با تاکید بر عیار کم معادن هماتیت در فارس و هرمزگان گفت: این معادن در فارس و هرمزگان شناسایی، بازرسی و ظرفیت سنجی شده است و با توجه به پتانسیل معادن و امکانات منطقه، می توانیم امکان سنجی ایجاد کارخانه های کنسانتره را انجام دهیم.
وی در ادامه افزود: این کار را می توانیم در قالب کنسرسیوم واحدهای معدنی هماتیت در استان هرمزگان انجام دهیم.
اکبریان با اشاره به پتانسیل معدنی کردستان، گفت: در استان کردستان نیز در نظر داریم در آینده پتاسیل های معدنی را که در حال حاضر به دلایل مختلفی همچون نبود سرمایه و تجهیزات کارگاه، نبود بازار هدف مشخص و …فعال نیستند را شناسایی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =