• ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
  • کد خبر: 3125
  • readingTime: ۳ دقیقه
گمرک

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: در ۴ ماهه نخست سال ۹۸، بالغ بر یک هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال درآمد توسط گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، رسول کوهستانی با اشاره به اینکه تغییر و تحول الزام‌آور است بیان داشت: گمرک اصفهان بنا به دلیل جایگاه استراتژیک و شاهراه حیاتی کشور در زمینه حمل‌ونقل و تجارت جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیر کل گمرک استان اصفهان از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان وجود قطب های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی، صنایع نظامی و... و. برشمرد و اظهار داشت: طی ۴ ماهه سال ۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۴۹ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار استان اصفهان به مقصد ۷۷ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۷ درصد و ازلحاظ ارزش ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را آهن و فولاد به ارزش ۶۲۴ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۲۶۴ میلیون دلار، محصولات شیمی آلی ۸۸ میلیون دلار و فرش ۵۴ میلیون دلار برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان عراق با ۴۸۵ میلیون دلار و ۲۴ درصد، چین با ۲۸۶ میلیون دلار و ۱۴ درصد افغانستان با ۱۷۶ میلیون دلار و ۹ درصد، پاکستان با ۱۳۱ میلیون دلار و ۶ درصد و امارات متحده عربی با ۱۲۴ میلیون دلار و ۶ درصد سهم از کل صادرات استان دارا هستند.

مدیر کل گمرک اصفهان یکی از برنامه‌های مهم خود را افزایش جذب شرکت‌های استان به سمت گمرک اصفهان که تشریفات گمرکی خود را در گمرکات دیگر انجام می‌دهند برشمرد و اذعان داشت: در چهار ماهه نخست امسال تشریفات ۳۵ درصد از صادرات استان، از طریق گمرکات استان اصفهان انجام گرفته که با اجرای صحیح قوانین و ارائه تسهیلات بیشتر و اطلاع‌رسانی مؤثر با هدف کاهش هزینه‌های ترخیص، می‌توانیم این میزان را افزایش دهیم.

کوهستانی پزوه بابیان اینکه یک کارمند گمرک با بیش از ۵۰ قانون مختلف باید آشنا باشد و جهت ترخیص و یا ورود کالا به کشور این قوانین را باید مدنظر قرار دهد، اذعان داشت: ۳۹ هزار و ۴۵۱ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون و ۷۶۴ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۸۲ درصد و از حیث ارزش ۶۵ درصد افزایش یافته است.

 وی بیان داشت: نقاط قوت ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات گمرک اصفهان و همچنین برنامه‌های جهت بهبود وضعیت فعلی ارائه شده و در پرتال گمرک اصفهان بارگزاری شده، خواستار این شد: همه ذی نفعان گمرک اصفهان با مطالعه آْن نظرات خود را اعلام کنند.

کوهستانی با بیان اینکه استان اصفهان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید کشور است، گفت: در حال حاضر تعداد فعالان اقتصادی در استان چهار شرکت است که این تعداد در شأن استان اصفهان نیست.

 وی در خصوص مهم‌ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی ۴ ماه سال ۱۳۹۸ گفت: ماشین‌آلات برقی ۴۸ میلیون دلار، وسایل مکانیکی ۳۳ میلیون دلار و آهن و چدن ۲۰ میلیون دلار بوده است و در ادامه اظهار داشت: عمده‌ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان، چین با ۱۹ درصد، مالزی با ۱۴ درصد، ایتالیا با ۱۳ درصد، آلمان ۱۳ درصد و کره جنوبی با ۱۲ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند

مدیر کل گمرکات استان اصفهان در ادامه اظهار داشت: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و با راه‌اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی: این اداره کل با داشتن ۱۴۴ کارمند، در ۴ ماهه ۱۳۹۸، بالغ بر یک هزار و ۱۹۹ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی نیروی انسانی هر سازمانی را سرمایه‌های واقعی آن سازمان دانست و گفت: سال‌ها سازمان برای یک کارمند هزینه‌های مختلفی نظیر استخدام، آموزش و کسب تجربه انجام می‌دهد و در این راستا برنامه‌های مدونی برای حفظ و نگهداشت و مسیر ارتقا شغلی سرمایه‌های انسانی باید تهیه شود.

 مدیرکل گمرک اصفهان بیان داشت: طی این مدت تعداد ۲۶۸ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۲ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان وارد و تعداد ۲۴۵۹ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۳۸ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر شده است.

کوهستانی پزوه اظهار داشت: در ۴ ماهه سال ۹۸ تعداد ۶۷ هزار و ۷۶۱ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آن‌ها در گمرک فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =