• ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
  • کد خبر: 3122
  • readingTime: ۱ دقیقه
نمایشگاه ساختمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال قرار است مدت زمان لازم برای صدور مجوز راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی کاهش یابد، به همین منظور میانگین صدور مجوز برای صنایع کوچک و متوسط که تا پیش از این بالای ۱۰ روز بود به ۳ تا ۴ روز کاهش یافته است.

در حاشیه افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایراسین با تاکید بر توانمندی کشور در حوزه ساختمان گفت: با توجه به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های دو طرف ایرانی و خارجی، امکان مشارکت یا حضور سرمایه گذاران خارجی نیز فراهم می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برنامه وزارت صمت برای واحدهای تولیدی غیرفعال صنعت ساختمان چیست، گفت: یکی از اولویت‌های ما در صنایع ساختمان، فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیرفعال است؛ ضمن اینکه اگر برنامه های در بخش مسکن اجرا شود، واحدهای تولیدی غیرفعال ما در بخش ساختمان فعال خواهند شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: رونق بخش مسکن یکی از نمادهای توسعه ملی است. فعال شدن بخش مسکن یکی از برنامه های اصلی دولت است و بخش مسکن به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور عمل خواهد کرد.

وی در پاسخ به برنامه های دولت در مورد اشتغالزایی، گفت: امسال بهبود فضای کسب و کار، یکی از اولویت‌های مهم دولت است و برای عملی کردن این برنامه، بعضی مجوزهای لازم برای راه اندازی واحدهای صنعتی را حذف کرده و بعضی دیگر را ادغام کرده ایم.

رحمانی در ادامه گفتگو با اشاره به صدور مجوز برای صنایع کوچک، گفت: امسال قرار است مدت زمان لازم برای صدور مجوز راه اندازی واحد صنعتی و تولیدی کاهش یابد،  به همین منظور میانگین صدور مجوز برای صنایع کوچک و متوسط که تا پیش از این بالای ۱۰ روز بود به ۳ تا ۴ روز کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: بعد از کاهش زمان صدور مجوز برای صنایع کوچک و مجوز، سیاست دولت این است که تعداد مجوزها برای راه اندازی کسب و کار کمتر شود. با اقداماتی که در دست داریم این زمان را باز هم کاهش خواهیم داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به نقش دولت الکترونیک در صدور مجوزهای صنایع کوچک، گفت: قرار است صدور مجوزهای کسب و کار به صورت پنجره واحد، با استفاده از ابزارهای الکترونیک و تحت وب صادر شود که این امر، نیاز به درخواست حضوری متقاضیان را کاهش خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =