• ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
  • کد خبر: 3106
  • readingTime: ۲ دقیقه
فرماندار اصفهان

فرماندار شهرستان اصفهان از اختصاص ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای به شهرستان اصفهان خبرداد.

به گزارش ایراسین، حسین سیستانی در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان اصفهان با اعلام اینکه این میزان اعتبار در قالب اجرای ۳۸۳ پروژه نیمه تمام اختصاص یافته است بیان داشت: الویت ما با پروژه های نیمه تمام است و پروژه جدیدی در سالجاری تعریف نشده است.

وی افزود: بیشترین اعتبارات مربوط به سازمان نوسازی بهسازی مدارس بوده است.

فرماندارشهرستان اصفهان با اشاره به اینکه ۲۵ درصد این پروژها شهری و ۷۵ درصد روستایی است تصریح کرد: تقسیم و توزیع اعتبارات در این شرایط ماراتن سنگینی است.

سیستانی ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۸ با دعای مردم شریف کشور بارش های خوبی داشتیم و بسیاری از مشکلات ما حل شد و می توان گفت که رضایتمندی خوبی در شهرستان خصوصا در بخش های شرقی اصفهان داشتیم و به میزان قابل توجهی نرخ بیکاری در شرق اصفهان کاهش یافت.

معاون استاندار با تاکید براستفاده از منابع ملی، تکیه بر منابع محلی و مشارکت مردم، جلب و جذب سرمایه گذار و تکیه بر نقش و توانمندی بخش خصوصی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال اعتبارات به همین میزان و با امکان افزایش روبرو باشد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه در سال برگزار انتخابات رویکرد به سمت امیدبخشی مردم باشد گفت: امیدواریم که با حس امیدبخشی و ایجاد فضای آرامش و امنیت بتوانیم به این سمت و سو سوق یابیم.

فرمانداراصفهان تصریح کرد: از یک ماه و اندی پیش بودجه استان ابلاغ شد و سهمی برای شهرستان تعیین گردید و می توان گفت اعتبار امسال نسبت به سال گذشته به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است و امیدواریم با اعتبار پیش بینی شده امکان تخصیص هم باشد.

سیستانی افزود: روند تصمیم گیری در زمینه تخصیص بودجه با همکاری مدیران و کارشناسان طی روند چند ماهه و با جلسات متعدد و ۶۰۰ نفر ساعت تشکیل و وقت صرف شد تا با توجه به منابع محدود به یک جمع بندی رسیدیم و نهایی شد.

وی با اعلام اینکه معمولا حجم تقاضاها به نسبت اعتبارات و بودجه تخصیص داده شده بسیار بالاتر است ادامه داد: با توجه به الزامات و محدودیت های قانون بودجه در سالجاری پروژه جدیدی نخواهیم داشت و همان پروژه های نیمه تمام قبلی ادامه می یابد.

فرماندار اصفهان در رابطه با بودجه عمرانی کشور نیز گفت: بودجه عمرانی امسال به نسبت سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته و بودجه جاری کشور نیز ۱۸ درصد افزایش یافته است.

سیستانی ادامه داد: در همین رابطه بودجه جاری استان اصفهان نیز ۲۸ درصد افزایش داشته است و این امیدواری وجود دارد که در زمینه بودجه جاری با مشکلات کمتری روبرو باشیم هرچند ممکن است با کم و زیاد شدن تخصیص ها چالش هایی هم پیش رو باشد که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: بودجه های عمرانی و هزینه کرد در حوزه شهرستان می تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد.

فرماندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات سال ۹۸ استان نسبت به سال گذشته قریب به ۴۰ درصد افزایش داشته است گفت: بر اساس قوانین و الزامات قانون بودجه ما هیچ نقشی در تقسیم اعتبارات جرایم رانندگی نداشتیم و اعتبارات متوازن هم بر اساس شاخص ها تعریف می شود.

سیستانی افزود: ۳ درصد از درآمد حاصل از صادرات گاز طبیعی نیز الزاما در مناطق کمتر توسعه یافته هزینه می شود و ۵ درصد آن هم در بهسازی روستاها تعریف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =