• ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
  • کد خبر: 3037
  • readingTime: ۱ دقیقه
محمد باقر عالی

رئیس هیات عامل ایدرو گفت: تحریم ها علاوه بر تهدید برای فضای کسب و کار کشور، یک فرصت استراتژیک هم برای صنعت کشور به حساب می آیند.

به گزارش ایراسین، در سومین روز از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید راه های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه و پژوهشگاه های سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در حاشیه این نشست، محمدباقر عالی  رئیس هیات عامل ایدرو از دانشگاه ها به عنوان یکی از ستون ها و عناصر اصلی زنجیره تولید و ساخت داخل نام برد و گفت: تحریم ها علاوه بر تهدید برای فضای کسب و کار کشور، یک فرصت استراتژیک هم برای صنعت کشور به حساب می آیند.

عالی در ادامه گفت: عمق ارز بری صنعت، به ویژه صنعتی که دارای اهمیت استراتژیک از ابعاد مختلف برایمان ملموس نبود ارزبری صنعت خودرو بود .

وی با یادآوری استراتژی هفتگانه وزارت صمت در سال رونق تولید که محور اول آن تعمیق ساخت داخل است، تصریح کرد: این برنامه ها بسته تئوریک استفاده از تهدید تحریم و تبدیل آن به فرصت است.

عالی در ادامه به برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید اشاره کرد و تاکید کرد: اگرچه تلاش شده بسیاری از نیازمندیها احصاء شود ولی هنوز جای کار بسیاری برای کامل شدن این مهم وجود دارد.

در پایان گفتگو عالی دانشگاه ها را مخاطب قرار داد و گفت: از دانشگاه ها می خواهیم به صنعت اعتماد کنند چرا که دانشگاه ها همیشه ارزش آفرین هستند و این ارزش آفرینی از مسیر صنعت تقویت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =