صادرات فولاد

شرکت های بزرگ فولادی در خرداد ماه موفق به صادرات ۵۷۳ هزار تن فولاد و محصولات فولادی شدند که اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴ درصدی داشت اما در مجموع از چند ماه قبل بهتر بوده است. فولادسازان بزرگ در سه ماهه اول سال هم یک میلیون و ۶۲۱ هزار تن فولاد صادر کردند که ۱۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

به گزارش ایراسین، بیشترین صادرات در خرداد ماه متعلق به فولاد خوزستان با حجم صادرات ۱۷۳ هزار تن بوده است.

پیش از فولادمبارکه، بیشترین صادرات متعلق به فولاد خوزستان با حجم ۱۵۰ هزار تن بود. صادرات فولاد مبارکه در خرداد ماه رشد ۷۳ درصدی داشت، اما صادرات فولاد خوزستان افت ۴۵ درصدی را تجربه کرد.

درمجموع ۳ ماهه اما فولاد خوزستان با حجم ۵۴۹ هزار تن رتبه نخست را در میان فولادسازان داشت که البته این عدد هم همچنان ۲۸ درصد پایین تر از مدت مشابه سال قبل است. کسب این اعداد جای نگرانی دارد.

صادرات فولاد مبارکه در این مدت ۳۴۳ هزار تن بود که تغییری نشبت به بهار ۹۷ نداشت. صادرات ذوب آهن اصفهان در سه ماهه امسال ۲۶۲ هزار تن بود که ۳ درصد رشد را شاهد بود. صادرات ذوب اهن در خرداد ماه هم با ۸۲ درصد افزایش به ۱۱۰ هزار تن رسید.

صادرات فولاد هرمزگان در بهار امسال با ۵ درصد رشد ۱۹۸ هزار تن شده و صادرات فولاد کاوه جنوب با رشد ۴۶ درصدی به ۱۹۵ هزار تن نزدیک شده است.

بایستی در انتظار آمار گمرک بود تا بتوان تحلیل نمود آیا کاهش صادرات شرکت های بزرگ، به معنی افزایش نقش رهبری تجار و شرکت های بازرگانی است یا مجموع عملکرد نیز نزولی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =