دیدارتیم های سپاهان و پرسپولیس

تیم فولادمبارکه سپاهان در تازه ترین رده بندی تیم های باشگاهی فوتبال جهان یک پله صعود کرد.

به گزارش ایراسین، در تازه ترین رده بندی تیم های باشگاهی فوتبال جهان، تیم ذوب آهن اصفهان سقوط کرد، اما تیم فولادمبارکه سپاهان با یک پله صعود دومین تیم برتر ایران است.

براساس اعلام پایگاه رتبه بندی باشگاهی جهان، تیم ذوب آهن با ۲۸۷۴ امتیاز در جایگاه ۲۵۴ جهان و دوم ایران قرار گرفت، این در حالی است که سبزهای زاینده رود در رده بندی پیشین، در رتبه ۲۵۳ قرار داشتند.

فولادمبارکه سپاهان هم با ۱۳۶۶  امتیاز و یک پله صعود در مقایسه با قبل، در جایگاه ۵۲۷ دنیا و چهارم ایران قرار دارد.

در این رتبه بندی، تیم پرسپولیس با  ۳۵۸۷  امتیاز در رده ۱۷۷ جهان و بهترین تیم ایران است، استقلال تهران هم با ۲۵۶۷  امتیاز در رتبه ۲۹۵ جهان قرار دارد. آبی های پایتخت در بین تیم های ایرانی سوم هستند.

تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان یک تیم پرهوادار است که در سال ۱۳۳۲ در شهر اصفهان پایه‌گذاری شده‌است، این باشگاه هم ‌اکنون در لیگ برتر خلیج فارس حضور دارد. مالک این باشگاه، شرکت فولاد مبارکه اصفهان است. سپاهان با کسب پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر، به‌طور مشترک با پرسپولیس بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به دست آورده‌است و اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تنها تیمی از ایران است که به جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی راه یافت. این تیم پرافتخارترین تیم دههٔ ۱۳۸۰ فوتبال ایران و اولین باشگاهی است که توانست در فصل ۹۱–۱۳۹۰ برای سومین سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود. سپاهان با این سه قهرمانی پیاپی، اولین تیمی است که توانسته در تاریخ لیگ فوتبال ایران سه دورهٔ متوالی قهرمان شود. سپاهان همچنین با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.

سپاهان در ایران به عنوان باشگاهی با ثبات، ساختار و سازماندهی مناسب، منظم و اصولی شناخته شده‌است و با قهرمانی در فصل ۸۲–۱۳۸۱ به عنوان اولین قهرمان غیر تهرانی در تاریخ لیگ فوتبال ایران، به سلطهٔ تیم‌های تهرانی پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =