خلیج فارس

تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حضور مدیرعامل ایمیدرو و مدیرعامل فولاد مبارکه میان شرکت‌ فولاد هرمزگان، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت مادکوش، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت گلگهر، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران امضا شد.

به گزارش ایراسین، نشست امضای تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو و استاندار محترم هرمزگان و مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور عصر امروز سه شنبه ۱۸تیر در ساختمان ایمیدرو برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یونسان مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: پس از چهار سال موضوع تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه خلیج فارس عملیاتی شد در ابتدا شرکت فولادتکنیک به عنوان شرکت مشاور انتخاب و گزارش‌ها به تمامی شرکت‌های صنایع معدنی ارسال شد.
یونسان در ادامه افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ما با محدودیت زمین مواجه هستیم در نتیجه تجمیع شرکت‌های موجود در منطقه در اولویت قرار گرفت در این راستا شرکت‌های هرمزگان، صبافولاد و شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به همکاری فولادمبارکه گفت: در این بین شرکت فولادمبارکه بسیار راغب به همکاری بود و طرح توسط شرکت‌های مبارکه، هرمزگان و صبافولاد مجدانه بازبینی شد تا در قرارداد به اجماع رسیدیم.

وی شرکت گلگهر را به عنوان تامین کننده مواد اولیه معرفی کرد و افزود: امروز شاهد امضای تفاهم‌نامه بین هفت شرکت هستیم تا در قالب کنسرسیوم به تولید 10 میلیون تن فولاد دست یابیم.

در ادامه جلسه تبادار مشاور اجرایی مدیرعامل ایمیدرو این طرح را یک طرح ملی دانست و گفت: امروز را برای توسعه فولاد به فال نیک می‌گیریم اما در این بین لازم است مسئولان در هرمزگان همکاری لازم را برای فراهم سازی زیرساخت‌ها مهیا کنند.

وی افزود: برای تولید 10 مییون تن فولاد نیازمند 17 میلیون تن سنگ آهن هستیم که در این بین حضور شرکت گلگهر لازم است.

در ادامه این جلسه عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه با اشاره به اینکه این طرح در راستای طرح جامع فولادی است، گفت: این طرح در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است اما اجرای آن اراده جدی می‌طلبد.

وی تاکید کرد: باید آورده‌های شرکت‌ها مورد بررسی قرار بگیرد تا در آینده برای ادامه مسیر دچار مشکل نشویم.

عظیمیان عزم شرکت فولاد مبارکه را در این طرح جدی دانست و افزود: یک دست صدا ندارد باید همه باهم باشیم تا پروژه زودتر به نتیجه برسد.

وی افزود: لازمه اجرای این طرح این است که شرکت گل گهر سهم 30 درصدی در آن داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه در ادامه گفت: طبق مطالعات فولادمبارکه تمام قوا در راستای توسعه قدم برداشته و هزینه‌های فولادمبارکه در راستای طرح جامع فولادی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =