مهناز ملانظری

مهناز ملانظری گفت: یکی از محور های دانشگاه الزهرا(س) در شرایط تحریم، هدایت صنعت به سوی دانشگاه‌ها است که در این راه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی ایفا کرده به گونه‌ای که امروزه فرصت مطالعاتی از یک امر اختیاری به یک امر الزامی تبدیل شده است.

به گزارش ایراسین، مهناز ملا نظری رئیس دانشگاه الزهرا(س) در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که با موضوع هم اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه ۱۷ تیر ماه در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری این مراسم و تقارن آن با هفته کرامت گفت: امیدواریم بتوانیم خواستن را به توانستن تبدیل کنیم و بحث اصلی این نشست ارتباط صنعت با دانشگاه و حل مشکلات اقتصادی و عبور از تحریم‌ها به عنوان نقطه ثقل اصلی این نشست باشد.

ملانظری در ادامه افزود: امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و برای کسب درآمد مشکلات اساسی بر سر راه است ولی امیدواریم این شرایط را به عنوان یک فرصت برای کشور تلقی کرده و علاوه بر آنکه به دنبال کم کردن عوارض ناشی از تحریم ها هستیم باید به نقش دانشگاه‌ها در حرکت به سوی این تغییرات به نفع کشور و جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی، تصریح کرد: دانشگاه‌ها این باور را دارند که در شرایط پیچیده و شرایط تحریم می‌توانند راهکارهای اجرایی و عملی ارائه کنند و ما در گذشته هم دو تجربه حساس جنگ تحمیلی و بحث هسته‌ای را داشتیم و در هر دو صحنه با اقتدار از مشکلات عبور کردیم و امروزه بحث جنگ اقتصادی یک تکلیف تازه برای دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.

ملانظری در ادامه افزود: دانشگاه الزهرا (س) در حول چهار محور نقش خود را در شرایط تحریم به طور جدی نشان داده که محور اول تمرکز بر آموزش‌های کاربردی و توانمند سازی نیروی انسانی بوده که این بحث در دو بعد آموزش نیروی متخصص برای ورود جامعه و بعد آموزش‌های مثبت در دانشگاه‌ها در شرایط تحریم جلو رفته است.

وی به محورهای دیگر حرکت دانشگاه الزهرا (س) اشاره کرد و گفت: بعد دوم هدایت صنعت به سوی دانشگاه‌ها است که در این راه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش مهمی ایفا کرده به گونه‌ای که امروزه فرصت مطالعاتی از یک امر اختیاری به یک امر الزامی تبدیل شده است.

ملانظری در خاتمه گفت: حمایت از صنایع داخلی سومین بعد این مسیر است که دانشگاه‌ها از بعد فنی کار و بعد فرهنگی و روانی قادر هستند از شرایط تحریم عبور کنند و بعد چهارم توجه به آسیب‌های روانی ناشی از تحریم است؛ پیامدهایی همچون بیکاری، از هم گسیختگی اجتماعی و غیره که دانشگاه‌ها می‌توانند برای هر یک از این مسائل راهکار داشته باشند و امروزه دانشگاه الزهرا (س) به برکت وجود نخبگانش آموزش‌های خود را حول این چهار محور متمرکز کرده است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر پیشقدم باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =