اقتصاد7

کارشناس برجسته اقتصادی گفت: اقتصاد مقاومتی در نظام سرمایه داری و سوسیالیسم با هدف کسب حداکثر سود پیاده شده و دولت هم وسیله ای برای تقویت کسب سود است اما ما بدترین نوع اقتصاد سرمایه داری را در ایران پیاده کردیم زیرا به دنبال خام فروشی و سودجویی هستیم که در حال حاضر باعث فساد گسترده ای شده است.

ابراهیم رزاقی کارشناس برجسته اقتصادی در گفتگو با ایراسین با موضوع مشکلات اقتصادی و بیکاری، گفت: ما در درجه اول سند قانون اساسی را داریم، طبق قانون، معاد برای اعتلای انسان به سوی خداوند بوده و در همین راستا در حوزه اقتصادی نیز تدابیری اندیشیده شده است.
رزاقی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، افزود: دولت طبق قانون باید برای همه مردم مسکن، خوراک، پوشاک، بیمه و درمان فراهم کند چراکه در غیر این صورت اعتلای انسان محقق نخواهد شد. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت نباید کارفرمای مطلق باشد و از طرف دیگر نباید همه امکانات را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی در پاسخ به تاثیر سیاست تعاونی مانند دوران جنگ تحمیلی در کشور، گفت: این سیاست در دوران آیت الله رفسنجانی به سیاست سرمایه داری تغییر کرد و در نتیجه به سمت خصوصی سازی همه مسائل و اقتصاد بر پایه نفت و واردات حرکت کردیم و هم اکنون هم به این حد از بیکاری رسیده ایم.
این اقتصاددان برجسته در ادامه افزود: اگر مسئولان به منافع ملی توجه می کردند شاید اقتصاد ما به این وضعیت اسفناک امروز دچار نمی شد.
رزاقی با اشاره به اقتصاد سرمایه داری در ایران، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در نظام سرمایه داری و سوسیالیسم با هدف کسب حداکثر سود پیاده شده و دولت هم وسیله ای برای تقویت کسب سود است اما ما بدترین نوع اقتصاد سرمایه داری را در ایران پیاده کردیم زیرا به دنبال خام فروشی و سودجویی هستیم که در حال حاضر باعث فساد گسترده ای شده است.
وی در پایان گفتگو، تاکید کرد: به نظر بنده با شرایط و عملکرد کنونی دولت و مجلس بزرگ ترین دشمن تولید داخلی می باشند و در ادامه چنین روندی شاهد براندازی خواهیم بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =