پرنیان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گفت: راه عزت، استقلال، تولید ثروت برای کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت واقعی از تولید است و ایران می تواند به بهشت صنایع معدنی تبدیل شود.

به گزارش ایراسین، صابر پرنیان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران با اشاره به اینکه تقریباً کلیه عناصر جدول مندلیف در ایران وجود دارد، گفت: ارزش منابع معدنی ایران هزار میلیارد دلار پیش بینی می شود.  
پرنیان در ادامه افزود: در رژیم گذشته حدود ۲۰۰ معدن داشتیم اما امروز حدود ۱۰ هزار پروانه اکتشاف صادر شده و این نشانه حرکت به سمت استفاده بهینه از منابع است.  
وی در پاسخ به راه حل مناسب برای تغییر اقتصاد نفتی ایران، گفت: توسعه معادن و فراوری صنایع معدنی یکی از هفت محور توسعه کشور و عبور اقتصاد نفتی است و «انقلاب معدنی» شعار امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
پرنیان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توسعه و جایگزینی معدن به جای نفت گفت: متاسفانه بی توجهی به بخش معدن تا حدی است که سازمان های زمین شناسی در کشور پول بنزین برای انجام عملیات صحرایی و تهیه نقشه را ندارند.  
وی با انتقاد از نبود نگاه اصولی و مناسب به بخش صنعت و معدن یادآور شد: در گذشته ۱۵۰۰ قلم کالا به ایر ان وارد می شد که هم اکنون با سیاست وزارت صنعت به ۱۰۰ قلم رسیده و در نهایت باید به ۱۵ قلم و فقط برای مواد اولیه مورد نیاز تولید برسد. نگاه به معدن از صنعت هم بدتر است؛ حتی برای نشان دادن ویترین تولید هیچ وقت سراغ معدن کار نمی روند چراکه معدن کار فیزیکی و از صنعت سخت تر است.  
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران با اعلام برنامه امسال وزارت صمت در ساماندهی معادن کوچک و انقلاب معدنی، گفت: متاسفانه دولت سرمایه گذاری در حوزه معدن، فناوری و تکنولوژی های جدید، را جدی نگرفته است و هم اکنون خام فروشی بلای جان ما شده است.  
پرنیان با بیان اینکه یقه معدن کاران، صنعتگران و تولیدکنندگان کشور در دست سازمان امور مالیاتی است افزود: ۹ درصد ارزش افزوده از این قشر دریافت می شود در حالیکه در کل دنیا از مصرف کننده نهایی گرفته می شود.
وی در پایان گفتگو، راه عزت، استقلال، تولید ثروت برای کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو حمایت واقعی از تولید دانست و افزود: ایران بهشت معدن است و می تواند به بهشت صنایع معدن تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =