سبحانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ما در گذشته واردات فولاد داشتیم اما امروز فولاد صادرات می شود ضمن اینکه افزایش تولید فولاد از ۱۸ میلیون تن به بیش از ۳۲ میلیون تن در سال رسیده است.

رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایراسین درباره ظرفیت های معدنی ایران گفت: ظرفیت معدنی به عنوان جایگزین نفت قابل استفاده است اما متاسفانه تا به الان کمترین استفاده ها را از این ظرفیت بالا داشتیم.
سبحانی فر در ادامه به وجود تنوع و ذخیره بالای مواد معدنی اشاره کرد و گفت: مجلس با اصلاح «قانون معادن» و تفویض اختیارات جدید به شورای عالی معادن و شورای معادن استانها طی سالهای اخیر توجه ویژه ای به این بخش کرده است. 
وی در پاسخ به سهم روستاییان که اطراف معادنی که به بهره برداری می رسد دچار ضرر می شوند چیست، گفت: به دنبال تخریب معدن در استانها روستایی ها بیچاره و بدبخت و منابع کشاورزی آنها نابود می شوند لذا درصدی از درآمد معدن کاران باید به روستاها بازگردد. کامیون های معدن کاران، جاده ها و منابع روستایی را خراب کرده و همه سود برای معدنکار است و این در حالیست که هیچ توجهی به روستاها نمی شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اقدامات اخیر حوزه فولاد، گفت:  اقدامات اخیر در این حوزه رضایت بخش بوده است. طی سال های اخیر برنامه های خوبی در این زمینه دید شده ؛ نمونه آن هم افزایش تولید فولاد از ۱۸ میلیون تن به بیش از ۳۲ میلیون تن در سال است.
سبحانی فر در ادامه افزود: ما در گذشته واردات فولاد داشتیم اما امروز فولاد صادرات می شود ضمن اینکه امروز چینی ها در ایران مشغول فراوری هستند و کشورهای دیگر نیز در این حوزه سرمایه گذاری می کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان این گفتگو با تأکید بر لزوم شکل گیری صندوق ضمانت معدن کاران گفت: این صندوق ها می توانند توانایی و ذخیره معادن را بررسی کنند تا مشکلات حوزه بانکی و وثیقه معدن کاران برطرف شود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =