خانه ورزش روستایی

آئین رسمی بدرقه کاروان تجهیزات ۶۰ باب خانه ورزش روستایی استان اصفهان در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، به مناسبت هفته کرامت، آیین رسمی بدرقه کاروان تجهیزات ۶۰ باب خانه ورزش روستایی استان اصفهان امروز جمعه ۱۴ تیرماه در جوار قبور پاک شهدای گمنام (گلستان شهدای اصفهان) با حضور غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ایران،  محمد سلطان حسینی مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی و دیگر مسئولین  برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم مهدی اسدی رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان گفت: این مراسم را در گلزار شهدا برگزار نمودیم تا به شهدا بگوئیم هرچه ما داریم از آنها می باشد، با افتخار و خوشحالی می گویم که امروز ۶۰ خانه ورزش دیگر در روستاهای استان تجهیز شدند و اگر نبود همدلی، همت و حمایت وزارت ورزش و جوانان، اداره کل امور روستایی استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها و ... این اتفاق مبارک رخ نمی داد و بنده از همه آنها تشکر می کنم.

وی ادامه داد: برای هر یک از این خانه‌های ورزش روستایی ۱۵۰ میلیون ریال از سوی هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی هزینه شده و هر یک از دهیاری‌ها نیز برای آماده سازی مکان‌های خانه ورزش، حدود ۳۰۰ میلیون ریال در بخش سخت افزاری (تخصیص مکان) هزینه کرده‌اند.

مهدی اسدی اضافه کرد: میز تنیس روی میز، فوتبال رومیز، شطرنج، تاتامی و دارت وسایلی است که در اختیار خانه‌های ورزش روستایی قرار داده‌ایم و با توجه به تجهیز بوسیله تاتامی، شمار بیشتری از رشته‌ها مانند ژیمناستیک و رزمی فعال خواهند شد.

وی در پایان افزود: در کنار ورزش روستایی، احیای بازی‌های بومی و محلی و ترویج آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا باید رشته‌های تاریخی و کهن را بهتر معرفی و نفرات جدیدی را به این رشته‌ها جذب کرد، همچنین در این خانه های ورزش، ورزشکاران مستعدی کشف می شوند که افتخار استان و کشور در میادین بین المللی خواهند بود.

پس از صحبت های اسدی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: در سطح کشور استان اصفهان بالاترین میزان خانه ورزش روستایی را دارا می باشد، با صحبت هایی که با اسدی انجام شده، ان شاالله تا پایان سال ۹۸، ۲۰۰ خانه ورزش روستایی سالانه در مناطق مختلف استان به منظور توسعه ورزش و فعالیت‌های بدنی احداث و تجهیز می‌شود.

محمد سلطان حسینی افزود: احداث خانه ورزش روستایی و تجهیز آن در استان اصفهان با جدیت دنبال می‌شود تا بتوان مردم مناطق روستایی را به ورزش سوق داد، در حال حاضر ۳۱۵ خانه ورزش روستایی در منطقه به بهره برداری رسیده و جامعه روستایی از آن استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: بسیار خرسندم که در مکان مقدس گلستان شهدا به محروم ترین قشر جامعه خدمت می‌کنیم که این اتفاق حاصل تلاش‌ دستگاه‌های مختلف مانند ستاد کل مبارزه با مواد مخدر، مدیرکل امور روستایی استانداری و فدراسیون و هیات ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی استان می باشد.

غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی هم در این مراسم اظهار داشت: در ابتدا باید از مسئولین اداره کل ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی و دیگر مسئولین استان اصفهان تشکر کنم که به طور واقع حامی روستائیان می باشند و با بودن این مسئولین بنده به عنوان متولی ورزش روستایی کشور، دغدغه ای در حوزه ورزش روستایی استان اصفهان ندارم.

وی ادامه داد: جامعه روستایی پشتوانه‌های انقلاب هستند، جامعه روستایی در صیانت از اعتبار نظام و مردم از خون خود گذشتند و ما موظف به خدمت رسانی به آنان هستیم، روستائیان در مباحث مختلف مانند افزایش غرور ملی، ارتقا جایگاه ورزشی کشور در عرصه‌های جهانی و امنیت مرزهای کشور تاثیر زیادی دارند.

جعفری ورزش روستایی را برگرفته از تفکر ارزشی دانست و بیان داشت: آنچه که امروزه ما را در ورزش دنیا مطرح کرده مدال‌های رنگارنگ ورزشکاران نیست بلکه تفکر و فرهنگ ارزشی ما است که باید در دنیا ترویج و تبلیغ پیدا کند، ضمن اینکه دستگاه‌های مختلف مانند بسیج و ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دست در دست ما کمک کردند تا آفت و آسیب‌های ممکن وارده به جامعه روستایی کمتر شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی های بومی محلی در پایان گفت: اتفاقات خوشایندی که در جامعه ورزش روستایی استان اصفهان (احداث خانه های ورزش) رخ می دهد، اینها برای مسئولین امر باقیات و صالحات می باشد، امیدوارم احداث خانه های ورزش متداوم باشد تا روستائیان از ورزش کردن محروم نباشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =