حسینی کیا

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از طرفی مافیای واردات به تولیدات ضربه می زند و از طرف دیگر تحریم ها و مشکل نظام بانکی کشور، باعث شده تولید به سرانجام مطلوبی نرسد. نظام بانکی در ایران یک نظام ربوی است و به تولید کمکی نخواهد کرد. 

حجت الاسلام جواد حسینی کیا عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با ایراسین با انتقاد از نبود یک برنامه مدون، جامع و کاربردی در حوزه صنعت گفت: این در حالیست که قوانین فراوانی در راستای تسهیل و حمایت از حوزه صنعت مصوب شده است.  
حسینی کیا در ادامه خاطرنشان کرد: البته بخشی از قوانین تکرار هستند و علاوه براین، مجریان نیز به دلیل مقررات داخلی در سازمانها امکان اجرای تعدادی از قوانین در این حوزه را ندارند.
وی در ادامه گفت: از طرفی مافیای واردات به تولیدات ضربه می زند و از طرف دیگر تحریم ها و مشکل نظام بانکی کشور، باعث شده تولید به سرانجام مطلوبی نرسد. نظام بانکی در ایران یک نظام ربوی است و به تولید کمکی نخواهد کرد.  
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه اصلاح نظام بانکی در کمیسیون اقتصادی مجلس کلید خورده افزود: بخش زیادی از مقررات اصلاح و آماده شده و در آینده نزدیک در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.  
حسینی کیا با تاکید بر اینکه امنیت پشتوانه سرمایه گذاری است تصریح کرد: دستگاه های امنیتی و قضایی باید از سرمایه گذاران در برابر حوادث و مشکلات حمایت کنند که متاسفانه در این بخش با خلأهایی مواجه هستیم.
نماینده مجلس همچنین با تأکید بر لزوم اصلاح ساختار فرهنگی در جامعه نسبت به سرمایه گذاری گفت: نگاه عامه مردم نسبت به سرمایه گذاران یک نگاه مطلوبی نیست، در حقیقت مردم تصور می کنند سرمایه گذاران خون آنها را در شیشه کرده اند در حالیکه نگاه سرمایه گذار ایجاد اشتغال و در عین حال، سود کردن است. لذا باید در این حوزه فرهنگ سازی کرد.  
حسینی کیا در پایان گفتگو گفت: این مباحث در کمیسیون صنایع مجلس مورد مداقه قرار گرفته و تلاش های زیادی هم انجام شده حتی جلساتی را خارج از تصویب قوانین، به صورت مشورتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل دادیم اما متاسفانه به دلیل نبود یک نهاد تصمیم گیر نهایی این اقدامات نمود خاصی پیدا نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =