شهردار تهران

شهردار تهران گفت: اکنون که در شرایط خاص اقتصادی هستیم، می‌بایست مأموریت‌های مهم در این راستا انجام دهیم و بر همین اساس با معاونت علمی و فناوری قراردادی مبنی بر تولید داخل یک رام قطار مترویی منعقد کرده‌ایم.

به گزارش ایراسین، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در آئین انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در حال حاضر روزانه ۵/۲ میلیون سفر درون شهری توسط متروی تهران صورت می‌گیرد، که طبق هدفگذاری انجام شده در نظر داریم به ۵/۶ میلیون سفر افزایش دهیم.
حناچی با اشاره به اینکه لازم است از حداکثر ظرفیت مترو استفاده شود، گفت: اکنون که در شرایط خاص اقتصادی هستیم، می‌بایست مأموریت‌های مهم در این راستا انجام دهیم و بر همین اساس با معاونت علمی و فناوری قراردادی مبنی بر تولید داخل یک رام قطار مترویی منعقد کرده‌ایم.
شهردار تهران در ادامه افزود: این قرارداد زمینه بومی‌سازی قطارهای مترویی با تولید داخل را فراهم می‌کند و به نتیجه رسیدن این تجربه راه را برای توافقات بعدی باز خواهد کرد که از حداکثر تولید داخل در تهران و کلان شهرها استفاده کنیم.
حناچی با بیان اینکه کنترل آلودگی و ترافیک بدون در نظر گرفتن توسعه قطارهای مترویی به نتیجه نمی‌رسد، گفت: تمام مجموعه‌هایی که در کشور دستی در تولید قطارهای مترویی دارند، در این پروژه حضور خواهند داشت تا بعد از دو سال به نتیجه برسند، امیدواریم این شرایط سخت تهدید را به فرصتی بی‌بدیل تبدیل کند.
لازم به ذکر است مطابق ماده ۵۴ قانون برنامه ششم توسعه امروز قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو تهران با استفاده از پتانسیل‌های موجود در داخل کشور و همکاری یک طراح معتبر بین‌المللی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی و شرکت راه آهن تهران و حومه، شرکت واگن‌سازی پارس و چند شرکت فعال در زمینه واگن‌سازی منعقد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =