فضا

مدیر کسب و کارهای فضا پایه سازمان فضایی گفت: از روز 16 الی 18 تیرماه 98 گردهمایی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایراسین، شبنم یزدانی مدیر کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی، با اشاره به گردهمایی استارت آپ های حوزه فضا گفت: به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان به توسعه صنعت ماهواره‌سازی دست یافت. بر همین اساس از روز ۱۶ لغایت ۱۸ تیر گردهمایی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه فضایی برگزار خواهد شد.
یزدانی در ادامه افزود: این گردهمایی با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی و در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر برگزار می‌شود. 
وی درباره محور‌های این گردهمایی گفت: گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی برای توسعه بازار و اعلام نیاز سازمان‌های دولتی است.
یزدانی در ادامه گفت: در این گردهمایی هر یک از سازمان‌های دولتی به یک شرکت بخش خصوصی نیاز خود را ارائه می‌کنند تا آن‌ها بتوانند این نیاز‌ها را برطرف سازند. 
مدیر کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران گفت:  در این سه روز نیاز‌های فناورانه پژوهشگاه فضایی در حوزه ساخت سامانه و زیرسامانه ماهواره‌ها مطرح می‌شود و پس از آن کارگاه‌های فرصت اقتصادی سنجش از راه دور و مخابرات برگزار خواهد شد.
وی افزود:  در روز‌های بعد نیاز‌هایی از سوی وزارت راه، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری چهارمحال و بختیاری اعلام می‌شود. 
یزدانی با اشاره به رویداد اینوتهران گفت: در گردهمایی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، رویدادی تحت عنوان اینوتهران برگزار می‌شود که در این رویداد نیاز‌های شهرداری تهران اعلام می‌شود و کارگاه خدمات محور برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به حضور صندوق نوآوری و شکوفایی در این گردهمایی گفت:  برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی وارد عمل شده است و به ارائه تسهیلات مختلف برای کمک‌رسانی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌پردازد. 

یزدانی در ادامه تصریح کرد:  فرصت ثبت نام در این رویداد تا هفته آینده وجود دارد و شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که خواهان حضور در این رویداد هستند می‌توانند کار ثبت نام خود را به انجام برسانند. 
مدیر کسب و کار‌های فضاپایه سازمان فضایی ایران با اعلام تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی گفت:  حوزه فضایی محدود است، اما با این وجود ۱۸۰ شرکت دانش‌بنیان شناسایی شده‌اند و آن‌ها از ۷۰ خدمت مالی صندوق بهره می‌برند. 

یزدانی در پایان گفت:  هدف ما این است که بتوانیم هم در بالا دست و هم در پایین دست صنعت ماهواره‌سازی را توسعه دهیم و به ارائه خدمات بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =