مرغ

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور با اشاره به صدور مجوز افزایش قیمت مرغ منجمد گفت: براساس مستندات ارایه شده  از افزایش هزینه‌های تولید از این هفته قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد 1500 تومان گرانتر محاسبه می‌شود، مرغ تازه هیچگونه تغییر قیمتی نخواهد داشت.

حبیب‌ اسدالله‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایراسین در این زمینه گفت: قبل از صدور این مجوز قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد 11500 تومان تعیین شده بود که با درنظر گرفتن مجوز یاد شده اکنون مبنای محاسبه نرخ هرکیلوگرم مرغ منجمد 13 هزار تومان است.

اسدالله نژاد تاکید کرد: بررسی‌های انجام شده درباره افزایش قیمت مرغ تازه به این نتیجه رسید که فعلا هیچ تغییر قیمتی در این کالا ایجاد نشود و براساس همان کیلویی 12 هزار تومان فروخته خواهد شد؛ این این قیمت از نظر تولیدکنندگان به هیچ عنوان منطقی و کارشناسی نیست.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران کشور معتقد است هزینه‌های تولید بسیار بالاست و از ابتدای سال جاری تا امروز همه تولیدکنندگان با زیان محصول خود را روانه بازار می‌کنند و ادامه چنین روندی در آینده تبعات نگران کننده‌ای برای تامین نیاز بازار خواهد داشت.

به گفته این مقام صنفی با درنظر گرفتن افزایش هزینه‌های تولید قیمت منطقی مرغ تازه برای مصرف‌کننده کیلویی 14 هزار تومان است که و هر اندازه که از این رقم کم فروخته شود در واقع زیاد تولیدکنندگان است. اما نکته اینجاست که ادامه چنین روندی عامل اصلی کاهش سرمایه‌گذاری و ادامه تولید از سوی مرغداران خواهد شد.

وی تاکید کرد: همانطور که اشاره شد از ابتدای فروردین ماه تا کنون مرغداران با زیان محصولات خود را روانه بازار کرده‌اند و همین دلیل عاملی برای خروج آنها از مرحله تولید شده و براساس آمارهایی که ما در اختیار داریم این روند سرعت گرفته که مسئولان باید در این زمینه سیاست‌گذاری منطقی داشته باشند و در سال حمایت از تولید ملی به جای زمینه‌سازی جهت حذف تولید آن‌را تقویت کنند.

اسدالله ‌نژاد معتقد است با توجه به پروسه شش ماه بازگشت به تولید واحدهای مرغ‌داری اگر نتوانیم مانع از خروج تولیدکنندگان از بازار بشویم در ماه‌های آتی کمبود قابل توجهی در بازار ایجاد شده و برای جبران این کمبود حداقل تا دی‌ماه دچار نابسامانی در تامین نیاز بازار و همچنین افزایش قیمت مرغ خواهیم بود چون واحدهایی که تولید خود را متوقف کرده‌اند برای بازگشت به تولید حداقل 5 ماه زمان نیاز دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =