علی سلیمانی پور

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه با رشد ۱۰ درصدی پرونده های خشونت و نزاع روبرو بوده ایم اظهار داشت: در سال گذشته ۴۱ پرونده مربوط به نزاع و ضرب و جرح و معاینات سرپایی مربوط به این موضوع در پزشکی قانونی تشکیل شد.

به گزارش ایراسین، علی سلیمانی پور در مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه معاینات بالینی ۷۴ درصد پرونده ها مربوط به مراجعات پزشکی قانونی می شود و در این زمینه طی سال گذشته ۱۳۰ پرونده در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که به نوعی یک سوم پرونده های حوزه قضایی را شامل می شود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان با تاکید بر اینکه این آمار نسبت به سال ۹۶ با افزایش هفت درصدی روبرو بوده است، اظهار داشت: بیشترین موارد مراجعه به پزشکی قانونی مربوط به ضرب و جرح و نزاع عمدی بوده است.

وی با اعلام اینکه در زمینه پرونده های مربوط به ضرب و جرح غیر عمد و سوانح نیز با رشد ۸.۴ درصدی روبرو بوده ایم ادامه داد: در این رابطه نیز ۲۷ هزار پرونده در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمانی پور شایع‌ترین علل مرگ و میر در اجسادی که با مرگ غیر حادثه‌ای فوت کرده‌اند را مربوط به بیماری‌های قلبی برشمرد و گفت: دو سوم پرونده‌های تشکیل شده در این مرکز در طول سال مربوط به مرگ غیر طبیعی و یک سوم غیر حادثه‌ای است و سوانح ترافیکی و حوادث دلیل عمده مرگ‌های غیر طبیعی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تاکید کرد: به جر بویین میاندشت ما در ۲۴ شهرستان استان اصفهان به ارائه خدمات می‌پردازیم و در اصفهان نیز دو مرکز فعال داریم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه قصور پزشکی نیز در سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۵۰ پرونده مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: استان اصفهان چهار مجموعه آزمایشگاهی در زمینه پزشکی قانونی دارد که شامل آزمایشگاه‌های سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، بررسی لکه و بررسی DNA است.

سلیمانی پور در ادامه با اظهار تاسف از اینکه درباره اهدای اجساد برای استفاده‌های آموزشی با محدودیت‌های خاصی مواجه هستیم ادامه داد: نظر مراجع در این رابطه یکسان نیست و گاهی از یک جسد برای چندین سال استفاده آموزشی می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان درباره آمار اجساد مجهول‌الهویه نیز گفت: هویت این افراد اغلب طی چند روز مورد شناسایی قرار می‌گیرد مگر افرادی که بدون مدارک و یا نشانه‌ای در جسد باشند که این آمار بسیار کم است و این افراد پس از گذشت دو یا سه هفته با مجوز مسئول قضائی دفن می‌شوند.

سلیمان پور در ارتباط با دستورالعمل سقط جنین نیز گفت: اگر سن جنین کمتر از چهار ماه باشد، جنین دچار عقب ماندگی ذهنی یا نقص در خلقت شده و یا اینکه با وجود جنین سالم بارداری شرایط حیاتی مادر را به خطر بیاندازد مجوز سقط صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر سن بارداری مادر بیش از چهار ماه یا هجده و نیم هفته باشد حتی اگر جنین دچار نقص در خلقت باشد مجوز سقط جنین صادر نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =