گلشیرازی

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن وکشاورزی استان اصفهان در یازدهمین دوره آموزش داوری مجمع امور داوری و میانجیگری اصفهان اظهارداشت: موضوع داوری و تجدید نظر در محاکم قضایی نیاز به یک‌ پوست اندازی ویژه دارد.

به گزارش ایراسین، مسعود گلشیرازی اذعان داشت: باتوجه به تخصص وحوزه ماسعی می کنیم، از مواضع اقتصادی به این‌موضوع بپردازیم و در اتاق بازرگانی از ابتدا مجمع داوری را تشکیل داده ایم، اما داوری هنوز در جامعه ما جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی افزود:به  دلیل انباشت پرونده ها در محاکم قضایی،فضای حاکم نگران‌کننده شده است و نشان‌ می دهد ما نیازمند یک پارادایم تخصصی و اساسی دراین حوزه هستیم.

گلشیرازی اضافه کرد: همانگونه که در مفاهیم دینی نیز به  جایگاه والای داور اشاره های زیادی شده است،، داور باید عالم، تقوا پیشه و مومن باشد و این‌ ،یعنی داوری بسیار امر سختی است و یک جامعه متعالی دارای صداقت ،وفای به عهد و وفاداری است و نقش یک داور تجلی این سه نکته است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه یک داور هم‌ می‌تواند اصلاح بین الذات کند و هم می‌تواند باعث الفت شود ، گفت: علاوه براین اگر داوری ،قضاوت درستی نکند می‌تواند عاملی برای ایجاد تنش در جامعه باشد.

وی ادامه داد: در جامعه امروز ما و به جهت مبانی نوع داوری حکایت از آن دارد که دستگاه قضای ما خودش هم به خودش نقد دارد پس هیچ راهی به جز رجوع به امر داوری برای حل موارد ندارد، لذا اول باید در خصوص داوری تخصصی به درستی بدانیم و با تجربه کافی وارد این حوزه شویم.

مسعود گلشیرازی با اشاره به این که کشور ما امروز در جایگاهی قرار گرفته که باید به سمت دوستی و مودت بین مردم برود، اظهار کرد:ایجاد مجمع امور داوری دراصفهان‌کاری درست است و ما در اتاق بازرگانی هم می گوییم باید خودمان حمایت کنیم تا این داوری ها حمایت شوند تا بتوانند جایگاه خودشان را پیدا کنند وامیدواریم با این جدیت و جهدی که در کار است‌شاخص های داوری در کشورمان ارتقا یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =