رضا عظیمی

سید رضا عظیمی گفت: کاهش زمان مورد نیاز عملیات فرآوری این سیستم‌ها، منجر به کاهش هزینه‌های تولید معادن و اقتصادی شدن معدن می‌شوند. از سوی دیگر، از دیگر مزیت‌های استفاده از کارخانه‌های موبایل، مدیریت مصرف آب و انرژی، انعطاف‌پذیری بالای ماشین‌آلات از نظر نصب در موقعیت‌های گوناگون، کاهش هزینه‌های تمام شده محصول و در نتیجه فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط و عیار پایین است.

به گزارش ایراسین، سید رضا عظیمی مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس، گفت: امروزه با افزایش هزینه‌های حمل و نقل مواد معدنی برای برخی از معادن کوچک و متوسط که عیار ماده معدنی پایین و نیاز به فرآوری ضروری است، دیگر جابجایی ماده معدنی برای انتقال تا کارخانه‌های فرآوری از مسافت‌های زیاد مقرون به صرفه نیست، زیرا هزینه‌های جابجایی موجب می‌شود تا بخشی از ارزش افزوده عیار را در خود هضم کند.

عظیمی با اشاره به راهکار طرح واحد های فرآوری سیار، گفت:یکی از راهکارهای پیشنهادی برای افزایش ارزش افزوده و توجیه‌پذیر شدن تولید مواد معدنی در این دست معادن کوچک و متوسط، انجام خردایش و فرآوری مواد معدنی در محل معدن به کمک واحدهای فرآوری موبایل(سیار) است تا عیار ماده معدنی با استفاده از تکنیک‌های جدید مانند جداسازی بر مبنای رنگ و یا فرمول ماده معدنی و همچنین ایجاد واحدهای فرآوری مشترک در نزدیکی معدن و یا مرکز ثقل مکانی مجموعه معادن مجاور یکدیگر نسبت به روش‌های سنتی مانند سنگجوری دستی افزایش نسبی داشته باشد.
وی در ادامه افزود: سیستم‌های فرآوری موبایل را می‌توان برای بسیاری از مواد معدنی همچون مس، سرب و روی و … به‌کار برد. این سیستم‌ها بر اساس جانمایی و نصب تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز کانه‌آرایی مواد معدنی بر روی تریلر و یا کانتینر هستند.

مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس، درباره اهمیت کارخانه های موبایل، گفت: از طرفی، کاهش زمان مورد نیاز عملیات فرآوری این سیستم‌ها، منجر به کاهش هزینه‌های تولید معادن و اقتصادی شدن معدن می‌شوند. از سوی دیگر، از دیگر مزیت‌های استفاده از کارخانه‌های موبایل، مدیریت مصرف آب و انرژی، انعطاف‌پذیری بالای ماشین‌آلات از نظر نصب در موقعیت‌های گوناگون، کاهش هزینه‌های تمام شده محصول و در نتیجه فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط و عیار پایین است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و عدم نیاز به مالکیت زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز تسریع و امکان اجرایی شدن این فرآیند میسر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =