فیاض

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: مهمترین هدف برگزاری مراسم روز صنعت و معدن سال ۹۸ مرور دستاوردهای سال ۹۷ خواهد بود و در ادامه برگزیدگان بخش صنعت و معدن کشور در این روز معرفی خواهند شد.

به گزارش ایراسین، محمد رضا فیاض رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در نشست خبری برگزاری مراسم روز صنعت و معدن 1398 گفت: مهمترین هدف برگزاری مراسم روز صنعت و معدن سال ۹۸ مرور دستاوردهای سال ۹۷ خواهد بود و در ادامه برگزیدگان بخش صنعت و معدن کشور در این روز معرفی خواهند شد.

فیاض با اشاره به اینکه امسال بیست و سومین سال بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن است، گفت: در روز دهم تیرماه سال ۹۸  صنعتگران، معدنکاران و کارافرینان صنعت و معدن، گرد هم می‌آیند و در پنجمین سال کاری دولت، مروری بر دستاوردهای سال ۹۷ و معرفی کارآفرینان شاخص و کسانی که قدم‌های موثری برای تولید و صنعت‌ومعدن کشور برداشته‌اند را در این مراسم شاهد هستیم.

وی در ادامه این نشست خبری افزود: ۹ بخش تخصصی تولید شامل برق و الکترونیک، لوازم خانگی و فلزی، صنایع غذایی و دارویی و شیمیایی و سلولزی، خودرو و نیرومحرکه، ماشین سازی و تجهیزات، صنایع نساجی و پوشاک، صنایع معدنی، اکتشافات معدنی و خدمات فنی و مهندسی هستند.

با تاکید وزیر صمت، برگزیدگان از خدمات حمایتی نیز برخوردار خواهند شد و حدود ۵۰ تا ۵۵ نفر در این ۱۵ رشته به عنوان منتخب معرفی می‌شوند.

فیاض با تاکید بر معرفی استعدادهای گمنام بخش تولید در این مراسم، گفت: همچنین کتاب برگزیدگان روز صنعت و معدن تا پایان سال چاپ و در اختیار رسانه‌ها و مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: وزارت صمت امسال سه گام قطعی را به عنوان سیاست دارد، در گام اول تلاش مان این است که هیچ واحد صنعتی فعالی، تعطیل یا نیمه تعطیل نشود.گام دوم فعال کردن ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رساندن آن ها به حداکثر تولید است و گام سوم فعالسازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و رساندن آنها به ظرفیت تولید است.

همچنین در ادامه این نشست، سید محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، با اشاره به تحریم اقتصادی و صنعتی کشور، گفت: دو سال است که در تحریم نیستیم، بلکه در محاصره کامل اقتصادی هستیم. تحمل مردم و کارگران و نقش صنعت و تولید در تامین نیازها، سبب محکم ایستادن مسئولان شده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه واحدهای صنعتی در صف جلوی ایستادگی جنگ اقتصادی هستند، گفت: واحدهای صنعتی به عنوان سربازان خط مقدم این جنگ تحمیلی اقتصادی، نقش خود را به خوبی اجرا کرده‌اند. صنعت کشور در یک سطح باورنکردنی از استقامت دارند نیازهای کشور را برطرف می‌کنند.

آرمان خالقی، رئیس کمیته استان‌های ستاد بزرگداشت روز ملی‌صنعت و معدن نیز در نشست خبری برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن درباره برگزاری این مراسم در استان ها گفت: پس از دهم تیرماه، جشن بزرگداشت روز ملی صنعت‌و معدن در ۳۱ استان کشور به اجرا در می‌آید.

خالقی در ادامه افزود: خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، اتاق‌های بازرگانی استان‌ها و سازمان‌های صمت استانی ستاد مشترکی برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی‌صنعت و معدن در استان‌ها مشخص کردند.

وی با اعلام اینکه مراسم استان ها تا 31 تیر ادامه دارد، گفت: ۱۲ استان تاریخ برگزاری مراسم بزرگداشت روز صنعت‌و معدن خود را مشخص و اعلام کردند و همچنین مراسم استان‌ها از ۱۱ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =