صادق نجفی

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: پروژه گندله ۲٫۵ میلیون تنی گروه توسعه ملی در سنگان قرار است مهرماه ۹۸ افتتاح شود و کنسانتره ۵ میلیون تنی مبارکه آذرماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین پروژه مهم سنگ آهن مرکزی گندله ۵ میلیون تنی بهمن ماه ۹۸ افتتاح می‌شود.

به گزارش ایراسین، صادق نجفی مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: بهره‌برداری از ۲۰ پروژه مهم صنعتی و معدنی در سال رونق تولید اجرایی می شود که این پروژه ها در زمینه‌های آهن، مس، آلومینیوم، فولاد، صنایع غذایی، حمل و نقل و قالیبافی در سراسر کشور خواهند بود.

نجفی با اشاره به بهره‌برداری از واحد تولید لیچینگ مس کاتد سه‌هزار تنی در جیرفت با حضور وزیر صمت گفت: کارخانه مس کاتد ۵۰ هزار تنی بایو لیچینگ شرکت میدکو در شهر بابک نیز آماده بهره‌برداری است.

وی در ادامه افزود: هم‌چنین فولاد ۱٫۵ میلیون تنی زرند نیز دیگر پروژه این شهرستان است که قرار است شهریور ماه ۹۸ افتتاح شود.

مشاور عالی وزیر صمت برخی از پروژه های مهم که بزودی بهره برداری می شود را نام برد و گفت: پروژه‌های اسید مس سرچشمه، بافت بلوچ، آلومینیوم جنوب(لامرد)، ورق‌های مخصوص فولاد مبارکه، آلومینیوم ۴۰ هزار تنی جاجرم، صنایع غذایی شیرین نوین نیز در شش ماهه اول ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

نجفی در خصوص افتتاح پروژه گندله و مبارکه اضافه کرد: پروژه گندله ۲٫۵ میلیون تنی گروه توسعه ملی در سنگان قرار است مهرماه ۹۸ افتتاح شود و کنسانتره ۵ میلیون تنی مبارکه آذرماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. همچنین پروژه مهم سنگ آهن مرکزی گندله ۵ میلیون تنی بهمن ماه ۹۸ افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی فاز یک فولاد بافت در سال رونق تولید گفت: افتتاح پروژه توسعه‌ای گل گهر، فولاد ازنای لرستان، اتوبوس سازی مشگین شهر، قالیبافی پنج هزار نفری سیستان و بلوچستان نیز در سال ۹۸ در برنامه کاری قرار دارد و در جریان سفر وزیر به سیستان و بوچستان برای افتتاح طرح قالیبافی، عملیات فعالسازی معادن کوچک مقیاس در این استان آغاز می‌شود و وزیر بازدیدی از بافت بلوچ نیز خواهند داشت.

نجفی کلنگ‌زنی ذوب و فاز سوم مس سونگون را دیگر برنامه سال ۹۸ دانست و افزود: پروژه تولید کک اروند، فولاد پاسارگاد فارس و فاز دوم فولاد روهینا در خوزستان نیز سال ۹۸ به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در پایان گفتگو در خصوص پروژه احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس را از دیگر برنامه های سال ۹۸ دانست و تاکید کرد: ۱۵۰ معدن کوچک مقیاس سال ۹۸ فعال خواهد شد، هم‌چنین ایجاد اشتغال در بخش معدن، افزایش میزان استخراج مواد معدنی و تجهیز و نوسازی معادن کشور دیگر برنامه‌های تدوین شده در این راستا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =