سرقینی

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت اکتشاف در معادن ایران گفت: اگر به دنبال معادن پویا هستیم؛ نباید از موضوع اکتشاف غافل باشیم به این دلیل که حیات معادن درگروی این موضوع است.

به گزارش ایراسین، جعفر سرقینی در این زمینه گفت: اکتشاف بخشی از فعالیت‌های معدنی است که هرگز نباید قطع بشود، چون همه می‌دانیم هر معدنی که کشف شده و مراحل استخراج آن آغاز می‌شود بالاخره در ذخایر آن تمام شده و اصولا فعالیت در آن اقتصادی نیست.

سرقینی در ادامه افزود: این واقعیت باعث شده تا وزارت صمت از ابتدای سال ۹۳ برنامه‌ای در این زمینه تدوین کرده و موضوع اکتشاف در پهنه‌های مختلف را دربرنامه داشته باشد که خوشبخانه تا به امروز دستاوردهای خوبی هم در کارنامه خود ثبت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اکتشافات انجام شده ذخایر فلزی ایران را تقریبا دوبرابر می‌کند که با انجام حفاری‌های عمیق این حجم از ذخایر در راستای تحقق برنامه‌های تدوین شده معدنی بکار گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول درباره برنامه‌های آینده وزارت صمت برای اکتشاف پهنه‌های جدید به خبرنگار ما گفت: همانطور که قبلا اشاره شد اهمیت اکتشاف در صنعت معدن را نباید نادیده بگیریم برهمین اساس تصمیم‌گرفته‌ایم امسال ۳۰ پهنه جدید را برای اکتشاف واگذار کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره هزینه‌بر بودن اکتشاف نیز افزود: بخش اکتشاف یکی از هزینه‌برترین بخش‌های سرمایه‌گذاری در معدن است به عنوان مثال برآورد کرده‌ایم برای اکتشافات معدنی سال‌جاری نزدیک به ۲۰۰ میلیون یورو برای استفاده از فناوری‌های خاص و ژئوفیزیک هوایی لازم داریم.

وی معتقد است اصولا با توجه به تدوین و ابلاغ طرح جامع فولادی یا همان افق ۱۴۰۴ در این بخش از صنعت نمی‌توان نسبت به توسعه اکتشافات بی‌توجه باشیم به این دلیل که برای تحقق اهداف تعیین شده در افق یاد شده نیازمند مواد اولیه یعنی سنگ آهن است.

این مقام مسئول اظهار کرد: امروز صنعت فولادی ایران ۴۵ میلیون تن ظرفیت بالقوه و درحال ایجاد به خود دیده که نمی‌توانیم آن را متوقف کرده و به دنبال راهکارهای دیگری برای جایگزینی این طرح‌ها باشیم، به همین دلیل اجرای دقیق و هدفمند اکتشافات لازمه کار بوده و جدی پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =