استاندار اصفهان

استاندار اصفهان در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند ظرفیت ها و پتانسیل های اصفهان را در زمینه گردشگری به جهانیان معرفی کند.

به گزارش ایراسین، عباس رضایی امشب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه گردشگری افزود: بیش از 20 هزار اثر تاریخی در اصفهان وجود دارد که هزار و 800 اثر از این تعداد به ثبت ملی رسیده و شش بنای تاریخی هم به ثبات جهانی رسیده است و بنابراین این شواهد نشان می دهد که اصفهان ظرفیت های بسیاری در زمینه میراث داشته و سفارت های ایران در سایر کشورها می توانند در سیاست گذاری برای توسعه گردشگری کشور و معرفی به جهان نقش داشته باشند.

وی برند سازی را از گام های مهم برای بازارسازی و بازاریابی گردشگری دانست و تصریح کرد: اولین گام در این عرصه شناسایی بازارهای هدف است.

رضایی ادامه داد: روش های سنتی گذشته باید کنار گذاشته شود و بنابراین باید به دنبال راه های جدیدی برای ایجاد تعامل با کشورهای دیگر برای جذب گردشگر باشیم.

در این مراسم مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به اینکه گردشگری اکنون یکی از بالاترین آمارهای اقتصاد را به دوش می کشد گفت: دربرنامه ششم توسعه باید درآمد گردشگری به ۱۰ میلیارد دلار در سال و حضور ۱۳ میلیون نفر در کشور می رسید، در حالی که سهم گردشگری در کل درآمد ملی ما فقط پنج درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی تاکید کرد: 4/10 درصد تولید ناخالص جهانی مربوط به گردشگری است و از هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل مرتبط با این صنعت می شود.

وی ادامه داد: درآمد ناشی از صادرات جهانی گردشگری 6/1 تریلیون دلار است که ۶۶ درصد از کل صادرات جهانی را شامل می شود.

گلشیرازی با اشاره به اینکه امسال با شعار "گردشگری و تحول دیجیتال" انتخاب شده است گفت: متاسفانه ما تا رسیدن به استانداردهای گردشگری فاصله داریم و در این راه برای رسیدن به مطلوب باید تلاش شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =