• ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
  • کد خبر: 2686
  • readingTime: ۲ دقیقه
خسرو قمری

خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران با مدیرعامل باشگاه فولادمبارکه سپاهان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایراسین، باشگاه فولادمبارکه سپاهان در چند سال اخیر همچون رشته های دیگر ورزشی در رشته دوچرخه سواری نیز تیمداری می کند و از طرفی رکابزنان این باشگاه در سطح بین المللی نیز برای کشورمان افتخارآفرینی می کنند که در این بین باید به گنج خانلو، امیرحسین جمشیدیان و ... اشاره کرد، به همین منظور خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران با حضور در باشگاه فولادمبارکه سپاهان با مسعود تابش مدیرعامل این باشگاه دیدار و گفتگو کرد.

خسرو قمری در این نشست اظهارداشت: با وجود اینکه کرمان، اهواز، مشهد، و تهران دارای پیست هستند متاسفانه هیچکدام از آنها سر پوشیده نیست و همین امر مشکلاتی را برای ورزشکاران ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با مساعدت باشگاه فولادمبارکه سپاهان،  شاهد احداث پیست سرپوشیده در اصفهان (کمپ دوچرخه سواری غرب آسیا در اصفهان) شکل گیرد و بتوانیم مسابقات بین المللی را به میزبانی این استان برگزار نمائیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: در صورت احداث پیست سرپوشیده در اصفهان و یا در هر جای دیگر سودمند خواهد بود، زیرا هزینه تجهیزات آن را فدراسیون جهانی می‌دهد و برگزاری مسابقات بین المللی در آن با حضور ورزشکاران خارجی و می تواند دیگر هزینه‌های آن را تامین کند و به طور کلی به درآمدزایی بینجامد.

وی با اشاره به اینکه حضور در تورهای بین‌المللی به کسب مقام‌های مختلف می‌تواند ایران را در زمره باشگاه های برتر قرار دهد، خاطر نشان کرد: بسیاری از مسابقات حدود ۱۵ میلیون دلار جایزه دارند و این میزان می‌تواند برای باشگاه‌ها و همچنین خود دوچرخه سواران کمک شایانی محسوب شود، البته مشارکت باشگاه‌ها در این زمینه اهمیت دارد.

رییس فدراسیون رشته دوچرخه سواری در کشور را مظلوم خواند و گفت: ورزشکاران این رشته با کمترین امکانات مجبورند ۶ روز در هفته تمرین کنند و هیچکدام از تمرینات آنها کمتر از چهار ساعت نیست و انواع خطرات در جاده های بین شهری و دیگر اماکن آنها را تهدید می کند.

قمری با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها و استهلاک دوچرخه‌ها برای ورزشکاران مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اظهارداشت: با این حال دوچرخه سواران در قاره آسیا و دیگر رقابت‌ها می‌درخشند.

وی دوچرخه سواران ایرانی را توانمند و دارای قابلیت‌های فراوانی دانست و گفت: حضور ایرانیان در مسابقات مختلف می تواند به کسب ۵۸ مدال بین المللی در بخش بانوان و آقایان منجر شود که ۳۶ کسب مدال آن در رشته‌های مرتبط با پیست است.

رییس فدراسیون از رشته های بی. ام. ایکس، دانیل و کوهستان از جمله رشته‌های جذاب دوچرخه سواری در پایان یاد کرد و افزود: وجود آب و هوای متنوع و معتدل در ایران می‌تواند برای برگزاری رشته‌های مختلف دوچرخه‌سواری یک نقطه مثبت به شمار آید و باید از آن باید بتوانیم بهترین بهره را بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =